hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

UTJECAJ VAŽNIJIH EUROPSKIH GLAZBENIH PEDAGOGA NA RAZVOJ NASTAVE GLAZBE U HRVATSKOJ I SLOVENIJI U DRUGOJ POLOVICI 20. STOLJEĆA

Tomislav Košta ; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilišta u Zadru
Rea Desnica

Puni tekst: hrvatski, doc (128 KB) str. 27-37 preuzimanja: 1.081* citiraj
APA 6th Edition
Košta, T. i Desnica, R. (2013). UTJECAJ VAŽNIJIH EUROPSKIH GLAZBENIH PEDAGOGA NA RAZVOJ NASTAVE GLAZBE U HRVATSKOJ I SLOVENIJI U DRUGOJ POLOVICI 20. STOLJEĆA. Magistra Iadertina, 8. (1.), 27-37. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/122638
MLA 8th Edition
Košta, Tomislav i Rea Desnica. "UTJECAJ VAŽNIJIH EUROPSKIH GLAZBENIH PEDAGOGA NA RAZVOJ NASTAVE GLAZBE U HRVATSKOJ I SLOVENIJI U DRUGOJ POLOVICI 20. STOLJEĆA." Magistra Iadertina, vol. 8., br. 1., 2013, str. 27-37. https://hrcak.srce.hr/122638. Citirano 22.10.2019.
Chicago 17th Edition
Košta, Tomislav i Rea Desnica. "UTJECAJ VAŽNIJIH EUROPSKIH GLAZBENIH PEDAGOGA NA RAZVOJ NASTAVE GLAZBE U HRVATSKOJ I SLOVENIJI U DRUGOJ POLOVICI 20. STOLJEĆA." Magistra Iadertina 8., br. 1. (2013): 27-37. https://hrcak.srce.hr/122638
Harvard
Košta, T., i Desnica, R. (2013). 'UTJECAJ VAŽNIJIH EUROPSKIH GLAZBENIH PEDAGOGA NA RAZVOJ NASTAVE GLAZBE U HRVATSKOJ I SLOVENIJI U DRUGOJ POLOVICI 20. STOLJEĆA', Magistra Iadertina, 8.(1.), str. 27-37. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/122638 (Datum pristupa: 22.10.2019.)
Vancouver
Košta T, Desnica R. UTJECAJ VAŽNIJIH EUROPSKIH GLAZBENIH PEDAGOGA NA RAZVOJ NASTAVE GLAZBE U HRVATSKOJ I SLOVENIJI U DRUGOJ POLOVICI 20. STOLJEĆA. Magistra Iadertina [Internet]. 2013 [pristupljeno 22.10.2019.];8.(1.):27-37. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/122638
IEEE
T. Košta i R. Desnica, "UTJECAJ VAŽNIJIH EUROPSKIH GLAZBENIH PEDAGOGA NA RAZVOJ NASTAVE GLAZBE U HRVATSKOJ I SLOVENIJI U DRUGOJ POLOVICI 20. STOLJEĆA", Magistra Iadertina, vol.8., br. 1., str. 27-37, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/122638. [Citirano: 22.10.2019.]

Sažetak
Razdoblje nakon Drugog svjetskog rata u Hrvatskoj i Sloveniji je vrlo značajno u pogledu razvoja školstva, a posebno nastave glazbe i općenito glazbeno-pedagoške struke. Novi školski sustav i obvezatna osmogodišnja osnovna škola stvaraju povoljnu klimu za prodor novih ideja važnih za razvoj metodike nastave glazbe.
U ovom radu prikazujemo glavne karakteristike metodičkih sustava najznačajnijih glazbenih pedagoga tog vremena; analiziramo u kolikoj su mjeri i na koji način njihovi koncepti glazbenog odgoja utjecali na rad hrvatskih i slovenskih glazbenih pedagoga te na razvoj glazbeno-pedagoške struke u Hrvatskoj i Sloveniji u drugoj polovici 20. stoljeća. Ideje nekih od navedenih glazbenih pedagoga su uspješno implementirane u nastavu glazbe, a neke ideje jednostavno nisu naišle na plodno tlo. Nijedan od navedenih metodičkih sustava nije zaživio kao zaseban koncept već se samo neki elementi koriste u nastavi glazbe, kao npr. Orffov instrumentarij.

Ključne riječi
glazbena pedagogija; nastava glazbe; Carl Orff; Zoltán Kodály; Emile Jaques-Dalcroze

Hrčak ID: 122638

URI
https://hrcak.srce.hr/122638

[engleski]

Posjeta: 1.402 *