hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Prikriveno oglašavanje u crtanim filmovima

Irena Oroz Štancl   ORCID icon orcid.org/0000-0002-3980-2575 ; doktorandica na Sveučilištu u Zagrebu, na Filozofskom fakultetu

Puni tekst: hrvatski, pdf (296 KB) str. 76-90 preuzimanja: 1.357* citiraj
APA 6th Edition
Oroz Štancl, I. (2014). Prikriveno oglašavanje u crtanim filmovima. Medijske studije, 5 (9), 76-90. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/127718
MLA 8th Edition
Oroz Štancl, Irena. "Prikriveno oglašavanje u crtanim filmovima." Medijske studije, vol. 5, br. 9, 2014, str. 76-90. https://hrcak.srce.hr/127718. Citirano 22.10.2019.
Chicago 17th Edition
Oroz Štancl, Irena. "Prikriveno oglašavanje u crtanim filmovima." Medijske studije 5, br. 9 (2014): 76-90. https://hrcak.srce.hr/127718
Harvard
Oroz Štancl, I. (2014). 'Prikriveno oglašavanje u crtanim filmovima', Medijske studije, 5(9), str. 76-90. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/127718 (Datum pristupa: 22.10.2019.)
Vancouver
Oroz Štancl I. Prikriveno oglašavanje u crtanim filmovima. Medijske studije [Internet]. 2014 [pristupljeno 22.10.2019.];5(9):76-90. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/127718
IEEE
I. Oroz Štancl, "Prikriveno oglašavanje u crtanim filmovima", Medijske studije, vol.5, br. 9, str. 76-90, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/127718. [Citirano: 22.10.2019.]

Sažetak
Prikriveno oglašavanje marketinški je pristup integriranja proizvoda ili usluge u odabrane programske sadržaje. Istraživanja su pokazala da je utjecaj oglašavanja na djecu i mlade velik te da oglašavanje može utjecati na njihove preferencije i stavove. Cilj je ovog članka utvrditi postojeću razinu prikrivenog oglašavanja u crtanim filmovima koji se emitiraju na najgledanijim hrvatskim televizijskim kanalima (HRT 1, HRT 2, RTL i Nova TV). Kvantitativnom analizom sadržaja crtanih filmova u razdoblju od 23. 11. 2013. do 23. 12. 2013. došli smo do sljedećih spoznaja: u 30 % crtanih filmova utvrđena je prisutnost prikrivenih oglasa. Najviše je bilo vizualnih oglasa, čak 89 %. Međutim, uočeni su i slušni prikriveni oglasi i uklopljenost proizvoda ili brenda u radnju crtanog filma. Ukupno 65 % crtanih filmova iz uzorka praćeno je velikom količinom proizvoda dostupnih na hrvatskom tržištu, što je rezultat dviju prodajnih strategija: licenciranja brendova (prodaje popularnog lika iz crtanog filma proizvođačima igračaka, hrane, odjeće i
drugih pratećih proizvoda) i strategije proizvodnje crtanih filmova na temelju već postojeće linije igračaka s ciljem da se pospješi njezina prodaja.

Ključne riječi
prikriveno oglašavanje; crtani filmovi; analiza sadržaja; potrošačka socijalizacija djece

Hrčak ID: 127718

URI
https://hrcak.srce.hr/127718

[engleski]

Posjeta: 3.188 *