hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Novi mediji i “Arapsko proljeće”

Albina Osrečki   ORCID icon orcid.org/0000-0002-5660-1089 ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (324 KB) str. 101-122 preuzimanja: 983* citiraj
APA 6th Edition
Osrečki, A. (2014). Novi mediji i “Arapsko proljeće”. Politička misao, 51 (3), 101-122. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/129731
MLA 8th Edition
Osrečki, Albina. "Novi mediji i “Arapsko proljeće”." Politička misao, vol. 51, br. 3, 2014, str. 101-122. https://hrcak.srce.hr/129731. Citirano 07.12.2019.
Chicago 17th Edition
Osrečki, Albina. "Novi mediji i “Arapsko proljeće”." Politička misao 51, br. 3 (2014): 101-122. https://hrcak.srce.hr/129731
Harvard
Osrečki, A. (2014). 'Novi mediji i “Arapsko proljeće”', Politička misao, 51(3), str. 101-122. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/129731 (Datum pristupa: 07.12.2019.)
Vancouver
Osrečki A. Novi mediji i “Arapsko proljeće”. Politička misao [Internet]. 2014 [pristupljeno 07.12.2019.];51(3):101-122. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/129731
IEEE
A. Osrečki, "Novi mediji i “Arapsko proljeće”", Politička misao, vol.51, br. 3, str. 101-122, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/129731. [Citirano: 07.12.2019.]

Sažetak
Pomoću kritičke teorije medija i tehnologije kao teorijskog okvira prikazuje
se dijalektički odnos između (medijske) tehnologije i demokratskih promjena,
u kojem su nove medijske tehnologije samo omogućile organizaciju i razmjenu
informacija tijekom “Arapskog proljeća”, ali nisu bile njegovim uzrokom.
Na primjeru “Arapskog proljeća” potvrđena je negativna veza između razine
komunikacijskih tehnologija (novih medija) i razine prosvjeda, prema kojoj
veća razina dostupnosti novih medija vodi u nižu razinu prosvjeda. Ujedno je
uočena nejednaka mogućnost utjecanja novih medija na demokratske promjene,
tj. internetske društvene mreže imale su sporedniju ulogu u oblikovanju
medijskih vijesti od satelitske TV koja je u početnoj fazi “Arapskog proljeća”
u većoj mjeri omogućila akterima online civilnog društva da utječu na unutarnju
politiku svoje zemlje. Arapski novi mediji još ne mogu voditi demokratskim
promjenama ni objasniti njihove uzroke, već samo mijenjaju oblike
mobilizacije i organizacije socijalnih i političkih događanja.

Ključne riječi
tradicionalni mediji; novi mediji; demokratizacija; društveni pokreti; “Arapsko proljeće”

Hrčak ID: 129731

URI
https://hrcak.srce.hr/129731

[engleski]

Posjeta: 1.876 *