hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Ciljna orijentacija, samohendikepiranje i samoefikasnost srednjoškolaca

Ivana Rupčić
Svjetlana Kolić-Vehovec

Puni tekst: hrvatski, pdf (133 KB) str. 105-117 preuzimanja: 1.765* citiraj
APA 6th Edition
Rupčić, I. i Kolić-Vehovec, S. (2004). Ciljna orijentacija, samohendikepiranje i samoefikasnost srednjoškolaca. Psihologijske teme, 13. (1.), 105-117. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/12658
MLA 8th Edition
Rupčić, Ivana i Svjetlana Kolić-Vehovec. "Ciljna orijentacija, samohendikepiranje i samoefikasnost srednjoškolaca." Psihologijske teme, vol. 13., br. 1., 2004, str. 105-117. https://hrcak.srce.hr/12658. Citirano 19.09.2021.
Chicago 17th Edition
Rupčić, Ivana i Svjetlana Kolić-Vehovec. "Ciljna orijentacija, samohendikepiranje i samoefikasnost srednjoškolaca." Psihologijske teme 13., br. 1. (2004): 105-117. https://hrcak.srce.hr/12658
Harvard
Rupčić, I., i Kolić-Vehovec, S. (2004). 'Ciljna orijentacija, samohendikepiranje i samoefikasnost srednjoškolaca', Psihologijske teme, 13.(1.), str. 105-117. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/12658 (Datum pristupa: 19.09.2021.)
Vancouver
Rupčić I, Kolić-Vehovec S. Ciljna orijentacija, samohendikepiranje i samoefikasnost srednjoškolaca. Psihologijske teme [Internet]. 2004 [pristupljeno 19.09.2021.];13.(1.):105-117. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/12658
IEEE
I. Rupčić i S. Kolić-Vehovec, "Ciljna orijentacija, samohendikepiranje i samoefikasnost srednjoškolaca", Psihologijske teme, vol.13., br. 1., str. 105-117, 2004. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/12658. [Citirano: 19.09.2021.]

Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio ispitati postoji li razlika između dviju vrsta orijentacije na izvedbu, tj. orijentacije na izvedbu i orijentacije na izbjegavanje izvedbe, te utvrditi jesu li i na koji način orijentacija na izvedbu i orijentacija na učenje povezani sa samoefikasnošću kao pozitivnim obrazovnim ishodom, samohendikepiranjem kao negativnim obrazovnim ishodom, te školskim uspjehom.
U istraživanju je sudjelovalo 400 učenika triju srednjih škola iz Zadra: gimnazije, Medicinske i
Pomorske škole. Iz Skale uzoraka adaptivnog u_enja (PALS, Midgley i sur., 2000) korištena je revidirana verzija Skale učeničkih ciljnih orijentacija i dvije podljestvice iz Skale ponašanja, vjerovanja i stavova povezanih sa školom i to Akademska samoefikasnost i Akademsko samohendikepiranje. Faktorska analiza skale pokazala je da se ne mogu razlikovati dvije vrste orijentacije na izvedbu.
Orijentacija na znanje i orijentacija na izvedbu u blagoj su korelaciji kod učenika u sve tri škole. Orijentacija na znanje povezana je sa samoefikasnošću u sve tri škole, a sa školskim uspjehom na uzorcima gimnazijalaca i učenika Medicinske škole. Orijentacija na izvedbu također je povezana sa samoefikasnošću na sva tri uzorka, ali je na uzorcima gimnazijalaca i Pomorske škole povezana i sa samohendikepiranjem. Kod gimnazijalaca sve su varijable bile značajno povezane sa školskim uspjehom, a kao značajani samostalni prediktori školskog uspjeha izdvojili su se orijentacija na znanje i samoefikasnost.

Ključne riječi
ciljna orijentacija; samohendikepiranje; samoefikasnost

Hrčak ID: 12658

URI
https://hrcak.srce.hr/12658

[engleski]

Posjeta: 3.453 *