hrcak mascot   Srce   HID

Market-Tržište, Vol.26 No.2 Prosinac 2014.

Prethodno priopćenje

Uloga sociodemografskih karakteristika i životnog stila potrošača u određenju sklonosti kupovini

Ana Slišković   ORCID icon orcid.org/0000-0002-5621-648X ; Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru
Ivan Zebić ; Centar za socijalnu skrb - Vrbovec
Ljiljana Gregov   ORCID icon orcid.org/0000-0002-2383-5567 ; Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru
Matilda Nikolić ; Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru

Puni tekst: hrvatski, pdf (275 KB) str. 227-244 preuzimanja: 597* citiraj
APA 6th Edition
Slišković, A., Zebić, I., Gregov, Lj. i Nikolić, M. (2014). Uloga sociodemografskih karakteristika i životnog stila potrošača u određenju sklonosti kupovini. Market-Tržište, 26 (2), 227-244. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/132746
MLA 8th Edition
Slišković, Ana, et al. "Uloga sociodemografskih karakteristika i životnog stila potrošača u određenju sklonosti kupovini." Market-Tržište, vol. 26, br. 2, 2014, str. 227-244. https://hrcak.srce.hr/132746. Citirano 21.09.2018.
Chicago 17th Edition
Slišković, Ana, Ivan Zebić, Ljiljana Gregov i Matilda Nikolić. "Uloga sociodemografskih karakteristika i životnog stila potrošača u određenju sklonosti kupovini." Market-Tržište 26, br. 2 (2014): 227-244. https://hrcak.srce.hr/132746
Harvard
Slišković, A., et al. (2014). 'Uloga sociodemografskih karakteristika i životnog stila potrošača u određenju sklonosti kupovini', Market-Tržište, 26(2), str. 227-244. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/132746 (Datum pristupa: 21.09.2018.)
Vancouver
Slišković A, Zebić I, Gregov Lj, Nikolić M. Uloga sociodemografskih karakteristika i životnog stila potrošača u određenju sklonosti kupovini. Market-Tržište [Internet]. 01.12.2014. [pristupljeno 21.09.2018.];26(2):227-244. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/132746
IEEE
A. Slišković, I. Zebić, Lj. Gregov i M. Nikolić, "Uloga sociodemografskih karakteristika i životnog stila potrošača u određenju sklonosti kupovini", Market-Tržište, vol.26, br. 2, str. 227-244, prosinac 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/132746. [Citirano: 21.09.2018.]

Sažetak
Provedeno istraživanje temelji se na trodimenzionalnoj koncepciji sklonosti kupovini u čijoj su osnovi kognitivna i afektivna impulzivnost te podložnost situacijskim čimbenicima kupovine. Cilj istraživanja bio je ispitati odnose različitih dimenzija sklonosti kupovini s osnovnim sociodemografskim karakteristikama i životnim stilovima potrošača. Prikupljanje podataka provedeno je metodom ankete na uzorku od 194 ispitanika iz Bosne i Hercegovine.

Dobiveni rezultati upućuju na veću sklonost kognitivnoj i afektivnoj impulzivnosti kupovine kod žena u odnosu na muškarce, dok spolne razlike nisu utvrđene u podložnosti situacijskim čimbenicima kupovine. Nadalje, dobiveni su značajni učinci razine ukupnih mjesečnih primanja kućanstva ispitanika na sve dimenzije sklonosti kupovini, dok je razina prosječnih mjesečnih primanja pojedinca imala značajan učinak samo na kognitivnu impulzivnost. Radni status (zaposlenost) i razina obrazovanja nisu imali značajne učinke na sklonost kupovini.

Od četiriju ispitivanih životnih stilova (inovativno, obiteljski, društveno i liderski orijentirani), inovativno orijentirani životni stil ima najsnažniju povezanost sa svim trima dimenzijama sklonosti kupovini. Drugim riječima, inovativno orijentirani potrošači imaju veću sklonost impulzivnoj kupovini i podložniji su situacijskim čimbenicima kupovine. Osim s inovativnom orijentacijom životnog stila, impulzivnost kupovine povezana je i s liderskom orijentacijom, ali u manjoj mjeri. Podložnost situacijskim čimbenicima pri kupovini povezana je sa svim orijentacijama životnog stila osim s obiteljskim.

Ključne riječi
sklonost kupovini; impulzivna kupovina; životni stilovi potrošača

Hrčak ID: 132746

URI
https://hrcak.srce.hr/132746

[engleski]

Posjeta: 1.007 *