hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Ponašanja ravnatelja koja učitelji doživljavaju kao mobing

Anđelka Slavić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-8188-4519 ; Osnovna škola don Lovre Katića, Solin

Puni tekst: hrvatski, pdf (261 KB) str. 465-480 preuzimanja: 2.192* citiraj
APA 6th Edition
Slavić, A. (2014). Ponašanja ravnatelja koja učitelji doživljavaju kao mobing. Školski vjesnik, 63 (3), 465-480. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/136085
MLA 8th Edition
Slavić, Anđelka. "Ponašanja ravnatelja koja učitelji doživljavaju kao mobing." Školski vjesnik, vol. 63, br. 3, 2014, str. 465-480. https://hrcak.srce.hr/136085. Citirano 28.10.2021.
Chicago 17th Edition
Slavić, Anđelka. "Ponašanja ravnatelja koja učitelji doživljavaju kao mobing." Školski vjesnik 63, br. 3 (2014): 465-480. https://hrcak.srce.hr/136085
Harvard
Slavić, A. (2014). 'Ponašanja ravnatelja koja učitelji doživljavaju kao mobing', Školski vjesnik, 63(3), str. 465-480. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/136085 (Datum pristupa: 28.10.2021.)
Vancouver
Slavić A. Ponašanja ravnatelja koja učitelji doživljavaju kao mobing. Školski vjesnik [Internet]. 2014 [pristupljeno 28.10.2021.];63(3):465-480. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/136085
IEEE
A. Slavić, "Ponašanja ravnatelja koja učitelji doživljavaju kao mobing", Školski vjesnik, vol.63, br. 3, str. 465-480, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/136085. [Citirano: 28.10.2021.]

Sažetak
Mobing (od engl. „mobbing“) kao pojava psihičkog i moralnog zlostavljanja zaposlenika predstavlja jedan od mogućih izvora stresa na radnom mjestu. Prva istraživanja mobinga, koja je devedesetih godina prošlog stoljeća provodio poznati njemački psiholog Heinz Leymann u Švedskoj, ukazala su na njegovu značajnu prisutnost u školama (14.1%) i drugim obrazovnim institucijama. U ovom će se radu razmotriti koja verbalna i neverbalna ponašanja ravnatelja učitelji doživljavaju i opisuju kao mobing. Iako pojava zlostavljanja učitelja nije tema koja dovoljno zaokuplja strane i domaće obrazovne stručnjake i praktičare, korisno je pojasniti što je mobing, koje su njegove faze, koje su štetne posljedice mobinga te dati pregled dosadašnjih istraživanja. Istraživanje o mobingu provedeno u hrvatskim školama nije utvrdilo da su ravnatelji primarni nasilnici, već su učitelji iskazali i najveće zadovoljstvo odnosom s pretpostavljenim. Ipak, hrvatskim ravnateljima dobro je znati koja ponašanja učitelji doživljavaju kao mobing u drugim državama jer danas, više nego ikad prije, školski reformski napori zahtijevaju zajedništvo i suradnički rad ravnatelja i učitelja na rješavanju obrazovnih problema u školi. Zaključno se postavljaju pitanja na koja treba tražiti odgovore u budućim istraživanjima kako bi se spriječila ili smanjila pojava zlostavljanja na radnom mjestu u školama i štetne posljedice koje takva pojava ima na zdravlje učitelja te efikasnost i efektivnost škole.

Ključne riječi
mobing; ponašanja ravnatelja; škola; učitelji

Hrčak ID: 136085

URI
https://hrcak.srce.hr/136085

[engleski]

Posjeta: 2.897 *