Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

PIVO JE HRANA, ZAR NE? UTJECAJ PROMOCIJE PIVA NA PIJENJE MLADIH

Josipa Glavaš orcid id orcid.org/0000-0002-8032-3269 ; Nastavni zavod za javno zdravstvo Splitsko – dalmatinske županije
Mirjana Rumboldt orcid id orcid.org/0000-0003-0245-974X


Puni tekst: hrvatski pdf 84 Kb

str. 17-24

preuzimanja: 818

citiraj


Sažetak

Cilj rada bio je ispitati utjecaj reklama za pivo na stavove i ponašanja glede potrošnje piva u adolescentskoj populaciji. Istraživanje je pomoću anonimnog upitnika provedeno na uzorku (n=934) učenika završnih razreda srednjih škola u Splitu.
Rezultati su pokazali da je pijenje piva povezano s muškim spolom, s lošijim školskim uspjehom, s pohađanjem četverogodišnje strukovne škole, s popularnosti reklama za pivo te s rizičnim ponašanjima. Iako su reklame za pivo omiljene većini ispitanika, promocija piva nije povezana s učestalošću i količinom potrošnje piva. Pozitivan stav prema određenoj reklami ne jamći privrženost i potrošnju promoviranog proizvoda. S obzirom na učestalost izlaganja oglašavanju piva i popularnost tih reklama među mladima, potrebno je razviti približno jednako zanimljive antialkoholne reklame, usmjerene na mlađu populaciju te educirati mlade o utjecaju medija.

Ključne riječi

pijenje piva; srednjoškolci; promocija piva

Hrčak ID:

136096

URI

https://hrcak.srce.hr/136096

Datum izdavanja:

11.3.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.038 *