APA 6th Edition Marjanović Kavanagh, R. (2007). Žiroskopi za orijentaciju i inercijalni navigacijski sustavi. Kartografija i geoinformacije, 6 (izv. / spec.), 255-271. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/13136
MLA 8th Edition Marjanović Kavanagh, Radovan. "Žiroskopi za orijentaciju i inercijalni navigacijski sustavi." Kartografija i geoinformacije, vol. 6, br. izv. / spec., 2007, str. 255-271. https://hrcak.srce.hr/13136. Citirano 12.04.2021.
Chicago 17th Edition Marjanović Kavanagh, Radovan. "Žiroskopi za orijentaciju i inercijalni navigacijski sustavi." Kartografija i geoinformacije 6, br. izv. / spec. (2007): 255-271. https://hrcak.srce.hr/13136
Harvard Marjanović Kavanagh, R. (2007). 'Žiroskopi za orijentaciju i inercijalni navigacijski sustavi', Kartografija i geoinformacije, 6(izv. / spec.), str. 255-271. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/13136 (Datum pristupa: 12.04.2021.)
Vancouver Marjanović Kavanagh R. Žiroskopi za orijentaciju i inercijalni navigacijski sustavi. Kartografija i geoinformacije [Internet]. 2007 [pristupljeno 12.04.2021.];6(izv. / spec.):255-271. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/13136
IEEE R. Marjanović Kavanagh, "Žiroskopi za orijentaciju i inercijalni navigacijski sustavi", Kartografija i geoinformacije, vol.6, br. izv. / spec., str. 255-271, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/13136. [Citirano: 12.04.2021.]
Sažetak In this paper the main elements of gyro-theodolites and inertial navigation systems are provided. The main function principles of mechanical gyros are explained and the main difficulties in maintenance and sources of errors while measuring with gyros and gyro-theodolites are listed. The principles of RLG and FOG gyros and the principles of inertial navigation are explained. The main differences of a guided platform and a strap-down system are explained. A brief review of mathematical expressions for position coordinate- determination from double integration of acceleration measurements from accelerometers is given. It is indicated on difficulties in INS application during a long time period caused by insufficient knowledge of gravity acceleration due to locally gravity anomalies and gyro-drift. The necessity of INS signal correction using another positioning system like GNSS is pointed out, applying Kalman filter algorithms for interpolation between two measuring points so as position prediction of points which are not measured.