Skoči na glavni sadržaj

Izlaganje sa skupa

https://doi.org/10.15291/libellarium.v7i1.197

Informacijska pismenost u okruženju Weba 2.0: novi pravci i težišta istraživanja

Sonja Špiranec ; Department of Information and Communication Sciences, Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 96 Kb

str. 55-72

preuzimanja: 1.492

citiraj


Sažetak

Iako se informacijska pismenost u svojoj pojmovnoj okosnici, koju čine etičko pronalaženje, korištenje i stvaranje informacija, nije značajno mijenjala od uvođenja same koncepcije, korjenite promjene u korištenju informacija i modalitetima ulaženja u interakciju s informacijama dovele su do preispitivanja donedavno čvrstih i stabilnih pojmovnih okvira ovoga koncepta.
Informacijska je pismenost oduvijek bila određena i definirana informacijskim okruženjem. Stoga ne iznenađuje da su se polazišta informacijske pismenosti počela mijenjati pojavom Weba 2.0, koji je pridonio složenosti i nestrukturiranosti informacijskih okruženja. Sukus promjena čini odmak od pretraživanja i pronalaženja informacija te naglašavanje vrednovanja i korištenja/priopćavanja informacija. U radu se informacijska pismenost razmatra u odnosu na promjene potaknute tehnologijama Weba 2.0, prikazuje se koncept „informacijska pismenost 2.0“ i komentiraju novi istraživačke pravce, težišta i teme iznjedrene promjenama u informacijskom okruženju.

Ključne riječi

informacijska pismenost; web 2.0; društveni mediji; istraživačke teme

Hrčak ID:

137155

URI

https://hrcak.srce.hr/137155

Datum izdavanja:

15.3.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.413 *