hrcak mascot   Srce   HID

Ostalo

Pregled metodologije konjukturnih istraživanja zemalja Europske unije i hrvatsko iskustvo

Ivan Šošić ; Ekonomski fakultet u Zagrebu
Vlasta Bahovec ; Ekonomski fakultet u Zagrebu
Mirjana Čižmešija   ORCID icon orcid.org/0000-0002-9873-7291 ; Ekonomski fakultet u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (340 KB) str. 1-14 preuzimanja: 145* citiraj
APA 6th Edition
Šošić, I., Bahovec, V. i Čižmešija, M. (2007). Pregled metodologije konjukturnih istraživanja zemalja Europske unije i hrvatsko iskustvo. EFZG working paper series, (03), 1-14. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/137196
MLA 8th Edition
Šošić, Ivan, et al. "Pregled metodologije konjukturnih istraživanja zemalja Europske unije i hrvatsko iskustvo." EFZG working paper series, vol. , br. 03, 2007, str. 1-14. https://hrcak.srce.hr/137196. Citirano 03.06.2020.
Chicago 17th Edition
Šošić, Ivan, Vlasta Bahovec i Mirjana Čižmešija. "Pregled metodologije konjukturnih istraživanja zemalja Europske unije i hrvatsko iskustvo." EFZG working paper series , br. 03 (2007): 1-14. https://hrcak.srce.hr/137196
Harvard
Šošić, I., Bahovec, V., i Čižmešija, M. (2007). 'Pregled metodologije konjukturnih istraživanja zemalja Europske unije i hrvatsko iskustvo', EFZG working paper series, (03), str. 1-14. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/137196 (Datum pristupa: 03.06.2020.)
Vancouver
Šošić I, Bahovec V, Čižmešija M. Pregled metodologije konjukturnih istraživanja zemalja Europske unije i hrvatsko iskustvo. EFZG working paper series [Internet]. 2007 [pristupljeno 03.06.2020.];(03):1-14. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/137196
IEEE
I. Šošić, V. Bahovec i M. Čižmešija, "Pregled metodologije konjukturnih istraživanja zemalja Europske unije i hrvatsko iskustvo", EFZG working paper series, vol., br. 03, str. 1-14, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/137196. [Citirano: 03.06.2020.]

Sažetak
Konjunkturni testovi, testovi potrošača i investicijski testovi su kvalitativna istraživanja. Primjenom odabranih
statističko-analitičkih metoda se kvalitativno izražena mišljenja i očekivanja stručnjaka prevode u kvantitativno
izražene pokazatelje. Ti pokazatelji se primjenjuju u praćenju i prognoziranju promjena u gospodarskoj
aktivnosti zemlje, regije i šire. Izračunavaju se kompozitni pokazatelji konjunkturne klime u prerađivačkoj
industriji (ICI), u trgovini na malo (RTCI), u građevinarstvu (BCI), kompozitni indeks potrošača (CCI) i dr.
Konjunkturni testovi se na razini Europske unije provode u skladu s Harmoniziranim programom istraživanja
(The Joint Harmonised EU Programme of Business and Consumer Surveys). Provode ih zemlje članice i
zemlje potencijalni kandidati za članstvo u EU. Postoje razlike u primjeni nacrta uzorka, metoda izbora uzorka,
u tretmanu nedobivenih odgovora, u metodama desezoniranja i sl. Istraživanja provode različite istraživačke
organizacije: nacionalni statistički instituti, specijalizirani istraživački instituti ili nacionalne banke. U ovom
radu se detaljno komparativno prezentiraju osnovne karakteristike metodologije konjunkturnih testova zemalja
članica EU.
Konjunkturna istraživanja u Hrvatskoj se također provode prema harmoniziranoj metodologiji EU. Pri tome se
javlja problem relativno velike stope neodaziva. Neophodne su izmjene anketnih upitnika i uspostava provedbe
mjesečnih umjesto dosadašnjih kvartalnih istraživanja. Da bi se osigurao kontinuitet i kvaliteta istraživanja u
Hrvatskoj, nužno je osigurati organizacijsku, metodološku i financijsku stabilnost njihova provođenja.

Ključne riječi
konjunkturni testovi; nacrti uzorka; okvir za izbor uzorka; stopa odaziva; istraživačke institucije; metode desezoniranja

Hrčak ID: 137196

URI
https://hrcak.srce.hr/137196

[engleski]

Posjeta: 280 *