hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

O ikonografiji solinskih mozaika

Jagoda Medar ; Uprava za zaštitu kulturne i prirodne baštine

Puni tekst: hrvatski, pdf (25 MB) str. 5-11 preuzimanja: 137* citiraj
APA 6th Edition
Medar, J. (1996). O ikonografiji solinskih mozaika. Peristil, 39 (1), 5-11. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/138674
MLA 8th Edition
Medar, Jagoda. "O ikonografiji solinskih mozaika." Peristil, vol. 39, br. 1, 1996, str. 5-11. https://hrcak.srce.hr/138674. Citirano 03.04.2020.
Chicago 17th Edition
Medar, Jagoda. "O ikonografiji solinskih mozaika." Peristil 39, br. 1 (1996): 5-11. https://hrcak.srce.hr/138674
Harvard
Medar, J. (1996). 'O ikonografiji solinskih mozaika', Peristil, 39(1), str. 5-11. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/138674 (Datum pristupa: 03.04.2020.)
Vancouver
Medar J. O ikonografiji solinskih mozaika. Peristil [Internet]. 1996 [pristupljeno 03.04.2020.];39(1):5-11. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/138674
IEEE
J. Medar, "O ikonografiji solinskih mozaika", Peristil, vol.39, br. 1, str. 5-11, 1996. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/138674. [Citirano: 03.04.2020.]

Sažetak
U relativno skromnu inventanru figuralnih mozaika sačuvanih na području Hrvatske posebno mjesto pripada trima velikim mozaicima u lapidarju Arheološkog muzeja u Splitu. Mozaici s likovima Tritona, Orfeja i Apolona, datirani između 2. i 3. stoljeća, pokazuju neke zanimmljivosti kako u ikonografskom tako i u likovnom pogledu. Nastali na izmaku antike, kao djela provincijalnog stila, tri potireskna lika prikazana u mozaiku sačuvala su izvjesnu nezavisnost inspiracije unutar tradicionalnih formula suvremenih mozaičkih radionica. Njihova usporedba s brojnim suvremenim primjerima iz istog tematskog repertoara, navodi na razmišljanja posebno u pogledu njihove ikonografske interpretacije.

Hrčak ID: 138674

URI
https://hrcak.srce.hr/138674

[engleski]

Posjeta: 296 *