hrcak mascot   Srce   HID

Ostalo

Rosaceiformni dermatitis uzrokovan piridoksinom

Saida Rezaković ; Eskulap Polyclinic for Internal Medicine, Dermatology and Venereology, Neurology, Psychiatry, Surgery, Gynecology, Urology, Otorhinolaryngology and Physical Medicine, Zagreb, Croatia
Zrinka Bukvić Mokos ; Department of Dermatovenereology, Zagreb University Hospital Center and School of Medicine, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Zrinjka Paštar ; Health Department, Ministry of Defense Republic of Croatia, Zagreb, Croatia

Puni tekst: engleski, pdf (112 KB) str. 99-102 preuzimanja: 332* citiraj
APA 6th Edition
Rezaković, S., Bukvić Mokos, Z. i Paštar, Z. (2015). Pyridoxine Induced Rosacea-Like Dermatitis. Acta clinica Croatica, 54. (1.), 99-102. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/141611
MLA 8th Edition
Rezaković, Saida, et al. "Pyridoxine Induced Rosacea-Like Dermatitis." Acta clinica Croatica, vol. 54., br. 1., 2015, str. 99-102. https://hrcak.srce.hr/141611. Citirano 18.11.2019.
Chicago 17th Edition
Rezaković, Saida, Zrinka Bukvić Mokos i Zrinjka Paštar. "Pyridoxine Induced Rosacea-Like Dermatitis." Acta clinica Croatica 54., br. 1. (2015): 99-102. https://hrcak.srce.hr/141611
Harvard
Rezaković, S., Bukvić Mokos, Z., i Paštar, Z. (2015). 'Pyridoxine Induced Rosacea-Like Dermatitis', Acta clinica Croatica, 54.(1.), str. 99-102. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/141611 (Datum pristupa: 18.11.2019.)
Vancouver
Rezaković S, Bukvić Mokos Z, Paštar Z. Pyridoxine Induced Rosacea-Like Dermatitis. Acta clinica Croatica [Internet]. 2015 [pristupljeno 18.11.2019.];54.(1.):99-102. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/141611
IEEE
S. Rezaković, Z. Bukvić Mokos i Z. Paštar, "Pyridoxine Induced Rosacea-Like Dermatitis", Acta clinica Croatica, vol.54., br. 1., str. 99-102, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/141611. [Citirano: 18.11.2019.]

Sažetak
Rosacea je kronična upalna bolest kože nepoznate etiologije, obilježena remisijama i egzacerbacijama te kliničkom slikom centrofacijalnog eritema i pojavom teleangiektazija. Javlja se u odrasloj dobi, pretežito u 30-tim godinama, nešto češće u žena. Patofiziologija rosaceje još uvijek nije do kraja razjašnjena. Čimbenici rizika za pojavu bolesti su pozitivna obiteljska anamneza, svijetli fototip kože, izlaganje sunčevoj svjetlosti te konzumacija alkohola, kofeina, toplih napitaka i začinjene hrane. Međutim, neka istraživanja ukazuju na to da određeni lijekovi i vitamini također mogu biti provocirajući čimbenici u nastanku rozaceje ili pogoršanju već postojeće bolesti. Predstavljamo 53-godišnju bolesnicu u koje se razvio rosaceiformni dermatitis nakon započinjanja terapije fiksnom kombinacijom izoniazida i piridoksina (Eutizon®B6) i rifampicina (Rimactan®) u sklopu liječenja tuberkuloze.

Ključne riječi
Piridoksin; Vitamin B6; Rozaceja – izazvana kemijskim supstancama

Hrčak ID: 141611

URI
https://hrcak.srce.hr/141611

[engleski]

Posjeta: 491 *