hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Projekcije na terapiji: o medijskoj reprezentaciji psihoterapije u Hrvatskoj

Iva Žurić Jakovina   ORCID icon orcid.org/0000-0003-1736-9309 ; Odsjek za kulturalne studije, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Puni tekst: hrvatski, pdf (266 KB) str. 35-57 preuzimanja: 857* citiraj
APA 6th Edition
Žurić Jakovina, I. (2015). Projekcije na terapiji: o medijskoj reprezentaciji psihoterapije u Hrvatskoj. Medijska istraživanja, 21 (1), 35-57. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/142062
MLA 8th Edition
Žurić Jakovina, Iva. "Projekcije na terapiji: o medijskoj reprezentaciji psihoterapije u Hrvatskoj." Medijska istraživanja, vol. 21, br. 1, 2015, str. 35-57. https://hrcak.srce.hr/142062. Citirano 27.09.2021.
Chicago 17th Edition
Žurić Jakovina, Iva. "Projekcije na terapiji: o medijskoj reprezentaciji psihoterapije u Hrvatskoj." Medijska istraživanja 21, br. 1 (2015): 35-57. https://hrcak.srce.hr/142062
Harvard
Žurić Jakovina, I. (2015). 'Projekcije na terapiji: o medijskoj reprezentaciji psihoterapije u Hrvatskoj', Medijska istraživanja, 21(1), str. 35-57. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/142062 (Datum pristupa: 27.09.2021.)
Vancouver
Žurić Jakovina I. Projekcije na terapiji: o medijskoj reprezentaciji psihoterapije u Hrvatskoj. Medijska istraživanja [Internet]. 2015 [pristupljeno 27.09.2021.];21(1):35-57. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/142062
IEEE
I. Žurić Jakovina, "Projekcije na terapiji: o medijskoj reprezentaciji psihoterapije u Hrvatskoj", Medijska istraživanja, vol.21, br. 1, str. 35-57, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/142062. [Citirano: 27.09.2021.]

Sažetak
Rad je posvećen analizi medijske reprezentacije psihoterapije u Hrvatskoj, pr¬venstveno njezinim nedostatnim prikazom te implikacijama nepostojanja ade¬kvatnog govora o psihoterapiji u hrvatskom javnom medijskom prostoru. Raz¬matra se diskurz samopomoći koji je zamijenio psihoterapijski diskurz, te se propituju razlozi koji su doveli do velikog tržišnog uspjeha knjiga za samopo¬moć. Analiziraju se tragovi reprezentacije psihoterapije kroz prikaz manifesta¬cije Tjedan psihologije te kroz djelovanje udruge Savez psihoterapijskih ud¬ruga Hrvatske (SPUH). Osim tržišnog uspjeha knjiga za samopomoć, razlozi za nepostojanje reprezentacije psihoterapije traže se i unutar same psihotera¬pijske struke, tj. u postavkama psihoanalitičke psihoterapije čiji setting prido¬nosi tajnovitosti i nevidljivosti psihoterapije. Potom se analiziraju dva medij¬ska primjera dekonstrukcije psihoterapije, serija Na terapiji i film Projekcije, koji dekonstruiraju hijerarhijsku opreku terapeut/klijent te koji detroniziraju i ogoljuju figure psihoterapeuta. Na taj način, obrćući uloge između terapeuta i pacijenta u spomenutim medijskim primjerima, terapeuti su oni koji su za¬pravo na psihoterapiji. Također se analizira gotovo paradoksalna situacija u kojoj je, s jedne strane, hrvatski medijski prostor svjedokom avangardnih i progresivnih medijskih tekstova o psihoterapiji, dok s druge strane ne postoji sustavno informiranje o psihoterapiji. Na kraju rada se ukazuje na potrebu o vidljivom, jasnom i odgovornom diskursu o psihoterapiji, čime bi hrvatski me¬dijski prostor bio obogaćen važnim segmentom brige o mentalnom zdravlju.

Ključne riječi
medijska reprezentacija psihoterapije; psihoterapija; diskurs samo¬pomoći; psihoterapijski diskurs; knjige za samopomoć; dekonstrukcija psihoterapije; serija Na terapiji; film Projekcije

Hrčak ID: 142062

URI
https://hrcak.srce.hr/142062

Posjeta: 1.223 *