hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Televizijski program kao nastavno sredstvo u stjecanju osnovnoškolskih medijskih kompetencija

Tijana Vukić   ORCID icon orcid.org/0000-0001-5334-7102 ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Interdisciplinarni studij Kultura i Turizam
Iva Younes ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Interdisciplinarni studij Kultura i Turizam

Puni tekst: hrvatski, pdf (266 KB) str. 79-101 preuzimanja: 1.161* citiraj
APA 6th Edition
Vukić, T. i Younes, I. (2015). Televizijski program kao nastavno sredstvo u stjecanju osnovnoškolskih medijskih kompetencija. Medijska istraživanja, 21 (1), 79-101. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/142064
MLA 8th Edition
Vukić, Tijana i Iva Younes. "Televizijski program kao nastavno sredstvo u stjecanju osnovnoškolskih medijskih kompetencija." Medijska istraživanja, vol. 21, br. 1, 2015, str. 79-101. https://hrcak.srce.hr/142064. Citirano 23.09.2021.
Chicago 17th Edition
Vukić, Tijana i Iva Younes. "Televizijski program kao nastavno sredstvo u stjecanju osnovnoškolskih medijskih kompetencija." Medijska istraživanja 21, br. 1 (2015): 79-101. https://hrcak.srce.hr/142064
Harvard
Vukić, T., i Younes, I. (2015). 'Televizijski program kao nastavno sredstvo u stjecanju osnovnoškolskih medijskih kompetencija', Medijska istraživanja, 21(1), str. 79-101. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/142064 (Datum pristupa: 23.09.2021.)
Vancouver
Vukić T, Younes I. Televizijski program kao nastavno sredstvo u stjecanju osnovnoškolskih medijskih kompetencija. Medijska istraživanja [Internet]. 2015 [pristupljeno 23.09.2021.];21(1):79-101. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/142064
IEEE
T. Vukić i I. Younes, "Televizijski program kao nastavno sredstvo u stjecanju osnovnoškolskih medijskih kompetencija", Medijska istraživanja, vol.21, br. 1, str. 79-101, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/142064. [Citirano: 23.09.2021.]

Sažetak
Svjesni utjecaja televizije kao još uvijek, za djecu, najuvjerljivijeg masovnog medija te nužnosti sustavnosti u razvijanju medijske kompetentnosti djeteta, u ovom radu istražujemo mogućnost uvođenja televizijskog programa kao na¬stavnog sredstva u obvezne osnovnoškolske nastavne predmete u povećanom obimu s ciljem stjecanja i razvoja osnovnoškolskih medijskih kompetencija. Iako činjenica da se djecu u hrvatskim školama od samog početka osposob¬ljava za razlikovanje, upotrebu i komunikaciju s masovnim medijima, rad pro¬blematizira ishode učenja koji nisu u skladu s tim te nedostatnost nastavnih sati namijenjenih sustavnom stjecanju medijskih kompetencija. Ciljevi istraži¬vanja bili su utvrditi: imaju li učenici šestog razreda temeljne televizijske me¬dijske kompetencije, stavove nastavnika o važnosti te teme, njenom uvođenju u obvezne premete te koliko je sadržaja na tu temu u njima trenutno zastupljeno. Podatke smo prikupili koristeći metodološke instrumente: test i intervju te po¬stupak analize sadržaja nastavnog plana i programa jedne tehnološki napre¬dne hrvatske osnovne škole, a obradili ih deskriptivnom statističkom metodom. Dobiveni rezultati potvrđuju prethodna istraživanja provedena u ovoj domeni komunikacijskih, ali i pedagoških znanosti: učenici nemaju razvijene temeljne medijske kompetencije koje se odnose na televiziju, koriste je uglavnom za za¬bavu, a televizijski programi koje prate neprimjereni njihovoj dobi. Nastav¬nici, svjesni važnosti sustavnog uvođenja sadržaja medijskog odgoja u osnov¬ne škole, spremni su unijeti promjene. Rad prvi put nudi konkretno i odmah primjenjivo rješenje, uvodeći male, financijski nezahtjevne, mjerljive i istog trena provedljive promjene.

Ključne riječi
televizija; televizijski program; nastavno sredstvo; masovni me-diji; medijske kompetencije; medijski odgoj; medijska kultura; osnovna škola

Hrčak ID: 142064

URI
https://hrcak.srce.hr/142064

Posjeta: 1.948 *