hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.13112/PC.2014.36

Kakvoća komunikacije na Zavodu za dječju kirurgiju KBC Zagreb

Marina Stilinović
Ivana Sabolić Pipinić
Anko Antabak
Stanko Ćavar
Marko Bogović
Suzana Sršen Medančić
Ruža Tandara
Tomislav Luetić

Puni tekst: hrvatski, pdf (64 KB) str. 203-206 preuzimanja: 458* citiraj
APA 6th Edition
Stilinović, M., Sabolić Pipinić, I., Antabak, A., Ćavar, S., Bogović, M., Sršen Medančić, S., ... Luetić, T. (2014). Kakvoća komunikacije na Zavodu za dječju kirurgiju KBC Zagreb. Paediatria Croatica, 58 (3), 203-206. https://doi.org/10.13112/PC.2014.36
MLA 8th Edition
Stilinović, Marina, et al. "Kakvoća komunikacije na Zavodu za dječju kirurgiju KBC Zagreb." Paediatria Croatica, vol. 58, br. 3, 2014, str. 203-206. https://doi.org/10.13112/PC.2014.36. Citirano 11.08.2020.
Chicago 17th Edition
Stilinović, Marina, Ivana Sabolić Pipinić, Anko Antabak, Stanko Ćavar, Marko Bogović, Suzana Sršen Medančić, Ruža Tandara i Tomislav Luetić. "Kakvoća komunikacije na Zavodu za dječju kirurgiju KBC Zagreb." Paediatria Croatica 58, br. 3 (2014): 203-206. https://doi.org/10.13112/PC.2014.36
Harvard
Stilinović, M., et al. (2014). 'Kakvoća komunikacije na Zavodu za dječju kirurgiju KBC Zagreb', Paediatria Croatica, 58(3), str. 203-206. https://doi.org/10.13112/PC.2014.36
Vancouver
Stilinović M, Sabolić Pipinić I, Antabak A, Ćavar S, Bogović M, Sršen Medančić S i sur. Kakvoća komunikacije na Zavodu za dječju kirurgiju KBC Zagreb. Paediatria Croatica [Internet]. 2014 [pristupljeno 11.08.2020.];58(3):203-206. https://doi.org/10.13112/PC.2014.36
IEEE
M. Stilinović, et al., "Kakvoća komunikacije na Zavodu za dječju kirurgiju KBC Zagreb", Paediatria Croatica, vol.58, br. 3, str. 203-206, 2014. [Online]. https://doi.org/10.13112/PC.2014.36

Sažetak
Istraživanje je provedeno kako bi se ispitalo zadovoljstvo i utvrdilo iskustvo roditelja hospitalizirane djece s različitim aspektima komunikacije
s medicinskim osobljem za vrijeme bolničkog liječenja. U istraživanju je sudjelovalo osamdeset pet roditelja djece hospitalizirane
na Zavodu za dječju kirurgiju i urologiju Klinike za kirurgiju KBC Zagreb. Za potrebe istraživanja primijenjen je prilagođeni
„Upitnik o iskustvima roditelja djece s teškoćama u razvoju u komunikaciji s medicinskim osobljem“. Upitnik su ispunjavali roditelji na
dan djetetova otpusta iz bolnice. Roditelji medicinsko osoblje najčešće ocjenjuju kao profesionalno, ljubazno i empatično. Informacije
koje su dobili u razgovoru bile su im razumljive, a to su provjerili liječnici. Najviše informacija dobili su o djetetovom trenutnom
stanju i o tijeku i postupcima liječenja. Svi roditelji smatraju važnim da na Zavodu postoji stručna osoba koja pruža psihosocijalnu
potporu. Najveći broj ispitanih roditelja izjavio je da su im od medicnskog osoblja najveću potporu pružili liječnik i medicinske sestre.
Na pitanje o zadovoljstvu s komunikacijom s medicinskim osobljem općenito, većina ispitanika izjasnila se kao vrlo zadovoljni (75%
ih je vrlo zadovoljno s komunikacijom s liječnikom, 82% ih je vrlo zadovoljno s komunikacijom s medicinskim sestrama). Odnos
medicinskog osoblja i obitelji važan je u procesu liječenja djece i adolescenata. Primjerena komunikacija medicinskog osoblja i roditelja
umanjuje stres roditelja zbog bolesti i liječenja i unapređuje tijek i rezultate liječenja.

Ključne riječi
hospitalizacija; roditelji; zadovoljstvo bolesnika; medicinsko osoblje

Hrčak ID: 142185

URI
https://hrcak.srce.hr/142185

[engleski]

Posjeta: 681 *