hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

METODOLOGIJA EUROPSKIH UPRAVITELJA ZA ODREĐIVANJE NAČELA NAPLATE I IZRAČUN VISINE NAKNADA ZA KORIŠTENJE ŽELJEZNIČKE INFRASTRUKTURE

Avenka Butković ; HŽ Infrastruktura d.o.o., Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (380 KB) str. 45-58 preuzimanja: 350* citiraj
APA 6th Edition
Butković, A. (2015). METODOLOGIJA EUROPSKIH UPRAVITELJA ZA ODREĐIVANJE NAČELA NAPLATE I IZRAČUN VISINE NAKNADA ZA KORIŠTENJE ŽELJEZNIČKE INFRASTRUKTURE. Željeznice 21, 14 (2), 45-58. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/147097
MLA 8th Edition
Butković, Avenka. "METODOLOGIJA EUROPSKIH UPRAVITELJA ZA ODREĐIVANJE NAČELA NAPLATE I IZRAČUN VISINE NAKNADA ZA KORIŠTENJE ŽELJEZNIČKE INFRASTRUKTURE." Željeznice 21, vol. 14, br. 2, 2015, str. 45-58. https://hrcak.srce.hr/147097. Citirano 28.07.2021.
Chicago 17th Edition
Butković, Avenka. "METODOLOGIJA EUROPSKIH UPRAVITELJA ZA ODREĐIVANJE NAČELA NAPLATE I IZRAČUN VISINE NAKNADA ZA KORIŠTENJE ŽELJEZNIČKE INFRASTRUKTURE." Željeznice 21 14, br. 2 (2015): 45-58. https://hrcak.srce.hr/147097
Harvard
Butković, A. (2015). 'METODOLOGIJA EUROPSKIH UPRAVITELJA ZA ODREĐIVANJE NAČELA NAPLATE I IZRAČUN VISINE NAKNADA ZA KORIŠTENJE ŽELJEZNIČKE INFRASTRUKTURE', Željeznice 21, 14(2), str. 45-58. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/147097 (Datum pristupa: 28.07.2021.)
Vancouver
Butković A. METODOLOGIJA EUROPSKIH UPRAVITELJA ZA ODREĐIVANJE NAČELA NAPLATE I IZRAČUN VISINE NAKNADA ZA KORIŠTENJE ŽELJEZNIČKE INFRASTRUKTURE. Željeznice 21 [Internet]. 2015 [pristupljeno 28.07.2021.];14(2):45-58. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/147097
IEEE
A. Butković, "METODOLOGIJA EUROPSKIH UPRAVITELJA ZA ODREĐIVANJE NAČELA NAPLATE I IZRAČUN VISINE NAKNADA ZA KORIŠTENJE ŽELJEZNIČKE INFRASTRUKTURE", Željeznice 21, vol.14, br. 2, str. 45-58, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/147097. [Citirano: 28.07.2021.]

Sažetak
Željeznica kao energetski učinkovit, ekonomski isplativ i ekološki održiv način prijevoza dobila je svoje posebno mjesto u stvaranju zajedničke europske prometne poli- tike. U skladu s Direktivom 91/440 o razvoju željeznica Europske ekonomske zajednice (EEZ-a) započete su reforme u području željezničkog prometa, koje su imale svrhu financijskoga razdvajanja dotadašnje monolitne željezničke strukture na poslovna područja željezničke infrastrukture te prijevoza ljudi i robe. Time je potaknut daljnji razvoj zakonodavstva kojim se nastojalo otvoriti tržište željezničkih usluga i omogućiti neometan tijek prijevoza na tome području.
Godine 1996. Europska komisija donijela je u Bijeloj knjizi Strategiju revitalizacije željeznica Zajednice u kojoj su naznačeni osnovni ciljevi zajedničke prometne politike. Europska komisija uspjela je do 2010. daljnjim reformama uspostaviti institucionalni okvir za zajedničku prometnu politiku u području željezničkoga prometa, uz uvjet da je države članice moraju postupno implementirati u svoja nacionalna zakonodavstva.
U praksi se reforme u cilju stvaranja slobodnoga tržišta željezničkim uslugama provode neujednačenim intenzite- tom, a u najvećoj mjeri ovise o tomu koliki monopol ima željeznica u pojedinoj članici EU-a.

Ključne riječi
željeznička infrastruktura; liberalizacija tržišta; naplata za korištenje željezničke infrastrukture

Hrčak ID: 147097

URI
https://hrcak.srce.hr/147097

Posjeta: 646 *