hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Turizam i kultura u funkciji lokalnog gospodarskog razvoja

Damir Demonja ; Institut za međunarodne odnose, Zagreb
Tatjana Gredičak ; Ministarstvo turizma Republike Hrvatske, Zagreb

Puni tekst: engleski, pdf (1 MB) str. 0-0 preuzimanja: 495* citiraj
APA 6th Edition
Demonja, D. i Gredičak, T. (2015). Tourism and culture in the function of local economic development. Podravina, 14 (27), 0-0. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/148967
MLA 8th Edition
Demonja, Damir i Tatjana Gredičak. "Tourism and culture in the function of local economic development." Podravina, vol. 14, br. 27, 2015, str. 0-0. https://hrcak.srce.hr/148967. Citirano 14.10.2019.
Chicago 17th Edition
Demonja, Damir i Tatjana Gredičak. "Tourism and culture in the function of local economic development." Podravina 14, br. 27 (2015): 0-0. https://hrcak.srce.hr/148967
Harvard
Demonja, D., i Gredičak, T. (2015). 'Tourism and culture in the function of local economic development', Podravina, 14(27), str. 0-0. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/148967 (Datum pristupa: 14.10.2019.)
Vancouver
Demonja D, Gredičak T. Tourism and culture in the function of local economic development. Podravina [Internet]. 2015 [pristupljeno 14.10.2019.];14(27):0-0. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/148967
IEEE
D. Demonja i T. Gredičak, "Tourism and culture in the function of local economic development", Podravina, vol.14, br. 27, str. 0-0, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/148967. [Citirano: 14.10.2019.]

Sažetak
Sustavno uključivanje kulture u turističku ponudu može postati jedan od značajnijih pokretača gospodarskog razvoja i u područjima u kojima je turizam do sada nedovoljno razvijen. U tom smislu potrebno je umrežiti kulturni i turistički sektor na lokalnim i regionalnim razinama. Prije svega, treba osmisliti kvalitetan kulturno-turistički proizvod. S obzirom na ciljeve turističke politike temeljem proizvoda i/ili usluga, marketinški pristup turističke valorizacije kulture u funkciji lokalnog gospodarskog razvoja može se definirati kroz unapređenje kvalitete i sadržajnu diversifikaciju postojećih turističkih kulturnih proizvoda. Gledajući s aspekta subjekta ponude proizvoda i/ili usluga kulture nikada nije riječ samo o jednom proizvodu i/ili usluzi kulture. Riječ je o više njih koji zajedno čine kompleksni "proizvodno/uslužno/prodajni program." U ovom članku prikazana je uloga i značaj kulture u društvu i analizirana su iskustva upravljanja turističkom valorizacijom kulture u funkciji lokalnog gospodarskog razvoja. Iskustva učinkovitog upravljanja kulturnom baštinom pokazuju da unatoč predviđenom rastu broja putovanja motiviranih kulturom prije svega se vodi računa o karakteristikama ponude. Razvoj kulturno-turističke ponude u svijetu paralelan je, ako ne i brži, s rastom potražnje. Gradovi su od početka 90-ih godina prošloga stoljeća odredili turizam kao sredstvo ekonomskog razvoja. Zastupana je teza da su učinci turizma puno širi od samog ekonomskog učinka kojega generira turistička potražnja. Također, predstavljen je kratki pregled i kritički osvrt uloge turizma i kulture na gospodarski razvoj u Republici Hrvatskoj. Gospodarstvenici u Republici Hrvatskoj, uz suradnju s javnom administracijom
na svim razinama, od samoga osnutka samostalne Republike Hrvatske na početku 90-ih godina prošloga stoljeća nastoje stvarati opće i posebne uvjete za neprekidni gospodarski razvoj, a time i političku stabilnost te višu razinu životnog standarda. U tim nastojanjima turistička djelatnost jedan je od osnovnih potencijala. Naime, već se niz godina smatra, i zbog toga se praktično tako i ponaša, da je turistička djelatnost jedna od osnovnih gospodarskih aktivnosti koja gospodarskom sustavu Republike Hrvatske može značajno pridonositi u nastojanjima stvaranja stabilnih uvjeta privređivanja. Stoga je u ovome radu analizirano upravljanje turističkim i kulturnim resursima u funkciji lokalnog gospodarskog razvoja na primjeru grada Ivanić Grada. Kada je riječ o prilagodbi kulturne baštine Ivanić Grada potrebama turista, način prezentacije i organizaciju građe treba prilagoditi potrebama turističkog tržišta. Kulturne institucije trebaju nuditi dodatne usluge kojima bi se, istodobno, obogatio doživljaj posjetitelja i povećala njihova potrošnja. Također, predložene su smjernice razvoja u cilju unapređenja kvalitete i sadržajne diversifikacije turističkih kulturnih proizvoda na lokalnim razinama. Može se zaključiti da je obnova, zaštita i prezentacija hrvatske kulturne baštine u funkciji turizma imperativ vremena. U tom kontekstu izuzetno je važno razvijati znanstvena istraživanja predmetne teme. Temeljem tih istraživanja država treba educirati i osvještavati stanovništvo o značaju turističke valorizacije prirodne i kulturne baštine u funkciji lokalnog gospodarskog razvoja.

Ključne riječi
turizam; kultura; proizvod; razvoj; Hrvatska; lokalna razina

Hrčak ID: 148967

URI
https://hrcak.srce.hr/148967

[engleski]

Posjeta: 1.229 *