hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Uloga marketinških čimbenika u upravljanju cjenovnim jazom između privatnih i proizvođačkih maraka

Sandra Horvat
Helena Škunca

Puni tekst: hrvatski, pdf (430 KB) str. 69-84 preuzimanja: 501* citiraj
APA 6th Edition
Horvat, S. i Škunca, H. (2015). Uloga marketinških čimbenika u upravljanju cjenovnim jazom između privatnih i proizvođačkih maraka. Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 13 (2), 69-84. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/149148
MLA 8th Edition
Horvat, Sandra i Helena Škunca. "Uloga marketinških čimbenika u upravljanju cjenovnim jazom između privatnih i proizvođačkih maraka." Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, vol. 13, br. 2, 2015, str. 69-84. https://hrcak.srce.hr/149148. Citirano 28.10.2021.
Chicago 17th Edition
Horvat, Sandra i Helena Škunca. "Uloga marketinških čimbenika u upravljanju cjenovnim jazom između privatnih i proizvođačkih maraka." Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu 13, br. 2 (2015): 69-84. https://hrcak.srce.hr/149148
Harvard
Horvat, S., i Škunca, H. (2015). 'Uloga marketinških čimbenika u upravljanju cjenovnim jazom između privatnih i proizvođačkih maraka', Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 13(2), str. 69-84. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/149148 (Datum pristupa: 28.10.2021.)
Vancouver
Horvat S, Škunca H. Uloga marketinških čimbenika u upravljanju cjenovnim jazom između privatnih i proizvođačkih maraka. Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu [Internet]. 2015 [pristupljeno 28.10.2021.];13(2):69-84. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/149148
IEEE
S. Horvat i H. Škunca, "Uloga marketinških čimbenika u upravljanju cjenovnim jazom između privatnih i proizvođačkih maraka", Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, vol.13, br. 2, str. 69-84, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/149148. [Citirano: 28.10.2021.]

Sažetak
Snaga privatnih maraka iz godine u godinu raste pa zbog nižih cijena i veće prihvaćenosti od strane potrošača postaju sve veća prijetnja markama proizvođača. Unatoč tome, potrošači su u pojedinim kategorijama proizvoda i dalje spremni platiti više za proizvođačku marku. Cilj ovog rada je istražiti utjecaj marketinških čimbenika na sklonost potrošača da plate višu cijenu za proizvođačke u odnosu na privatne marke te u skladu s tim spoznati koliko visoki cjenovni jaz između privatnih i proizvođačkih maraka je primjeren u različitim kategorijama proizvoda. U svrhu ispunjenja cilja provedeno je jednokratno opisno istraživanje na prigodnom uzorku od sto ispitanika pomoću web ankete. Ispitanici su odgovarali na pitanja o prihvatljivom cjenovnom jazu i marketinškim čimbenicima za tri različite kategorije proizvoda. Rezultati istraživanja su pokazali da su u kategoriji čokolade potrošači spremni platiti najviše za kupnju marke proizvođača dok je za proizvode za njegu lica prihvatljiv srednji, a za tekući sapun niski cjenovni jaz. Istraživanje je također pokazalo da se razlika u cjenovnom jazu, koji su potrošači spremni prihvatiti, može povezati s utjecajem marketinških čimbenika.

Ključne riječi
privatne marke; cjenovni jaz; marketinški čimbenici

Hrčak ID: 149148

URI
https://hrcak.srce.hr/149148

Posjeta: 814 *