hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Poslovna poželjnost kandidata i kandidatkinja - Jesu li tjelesno atraktivniji ujedno i poželjniji?

Laura Grdović
Matilda Nilolić ; Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, Zadar, Hrvatska
Ljiljana Gregov   ORCID icon orcid.org/0000-0002-2383-5567 ; Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, Zadar, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (311 KB) str. 5-18 preuzimanja: 538* citiraj
APA 6th Edition
Grdović, L., Nilolić, M. i Gregov, Lj. (2015). Poslovna poželjnost kandidata i kandidatkinja - Jesu li tjelesno atraktivniji ujedno i poželjniji?. Suvremena psihologija, 18 (1), 5-18. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/149193
MLA 8th Edition
Grdović, Laura, et al. "Poslovna poželjnost kandidata i kandidatkinja - Jesu li tjelesno atraktivniji ujedno i poželjniji?." Suvremena psihologija, vol. 18, br. 1, 2015, str. 5-18. https://hrcak.srce.hr/149193. Citirano 19.09.2021.
Chicago 17th Edition
Grdović, Laura, Matilda Nilolić i Ljiljana Gregov. "Poslovna poželjnost kandidata i kandidatkinja - Jesu li tjelesno atraktivniji ujedno i poželjniji?." Suvremena psihologija 18, br. 1 (2015): 5-18. https://hrcak.srce.hr/149193
Harvard
Grdović, L., Nilolić, M., i Gregov, Lj. (2015). 'Poslovna poželjnost kandidata i kandidatkinja - Jesu li tjelesno atraktivniji ujedno i poželjniji?', Suvremena psihologija, 18(1), str. 5-18. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/149193 (Datum pristupa: 19.09.2021.)
Vancouver
Grdović L, Nilolić M, Gregov Lj. Poslovna poželjnost kandidata i kandidatkinja - Jesu li tjelesno atraktivniji ujedno i poželjniji?. Suvremena psihologija [Internet]. 2015 [pristupljeno 19.09.2021.];18(1):5-18. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/149193
IEEE
L. Grdović, M. Nilolić i Lj. Gregov, "Poslovna poželjnost kandidata i kandidatkinja - Jesu li tjelesno atraktivniji ujedno i poželjniji?", Suvremena psihologija, vol.18, br. 1, str. 5-18, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/149193. [Citirano: 19.09.2021.]

Sažetak
Cilj ovog ispitivanja bio je utvrditi utječe li fizička atraktivnost kandidata na procjenu njihove poslovne poželjnosti i to uzimajući u obzir spol kandidata, vrstu posla, u smislu (ne)važnosti tjelesne atraktivnosti za uspješnost na tom poslu, te spol onoga tko vrednuje potencijalne kandidate. U istraživanju je sudjelovalo 135 ispitanika, studenata i maturanata, od čega 84 žene i 51 muškarac u dobi od 18 do 27 godina. Prije provođenja glavnog dijela ispitivanja provedeno je predispitivanje s ciljem odabira kandidata i kandidatkinja različite razine atraktivnosti i dva spolno neutralna posla (jedan za čije je uspješno obavljanje bitan tjelesni izgled – tv-voditelj i jedan za koji
tjelesni izgled nije bitan – profesor matematike).
Rezultati upućuju na to da odnos tjelesne atraktivnosti i poslovne poželjnosti nije tako jednostavan, odnosno treba ga gledati u kontekstu faktora vrste posla i spola kandidata. Izbor kandidata za posao profesora matematike nije određen fizičkim izgledom,
dok on utječe na izbor kandidatkinja, na način da su najpoželjnije neatraktivne kandidatkinje. Kod posla tv-voditelja, odnosno posla kod kojeg uspješnost ovisi o izgledu, s porastom atraktivnosti raste poslovna poželjnost, kako za kandidate tako i za kandidatkinje. Spol kandidata je imao bitnu ulogu prilikom vrednovanja kandidata za
posao profesora matematike, pri čemu se preferiraju muškarci u odnosu na žene, dok je za posao tv-voditelja presudnu ulogu imala tjelesna atraktivnost. Muškarci i žene se slažu u procjenama neatraktivnih kandidata i kandidatkinja, no njihove procjene se
razlikuju kada je riječ o prosječnima i atraktivnima. Smjer razlika je takav da su žene pozitivnije vrednovale muškarce, a muškarci žene.

Ključne riječi
poslovna poželjnost; tjelesna atraktivnost; spol kandidata; selekcija

Hrčak ID: 149193

URI
https://hrcak.srce.hr/149193

[engleski]

Posjeta: 1.155 *