hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Mit o nevinom oku i moć reprezentacije pogleda u kulturi

Sonja Briski Uzelac ; Akademija primijenjenih umjetnosti, Sveučilište u Rijeci

Puni tekst: hrvatski, pdf (2 MB) str. 203-210 preuzimanja: 490* citiraj
APA 6th Edition
Briski Uzelac, S. (2015). Mit o nevinom oku i moć reprezentacije pogleda u kulturi. Ars Adriatica, (5), 203-210. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/149685
MLA 8th Edition
Briski Uzelac, Sonja. "Mit o nevinom oku i moć reprezentacije pogleda u kulturi." Ars Adriatica, vol. , br. 5, 2015, str. 203-210. https://hrcak.srce.hr/149685. Citirano 14.07.2020.
Chicago 17th Edition
Briski Uzelac, Sonja. "Mit o nevinom oku i moć reprezentacije pogleda u kulturi." Ars Adriatica , br. 5 (2015): 203-210. https://hrcak.srce.hr/149685
Harvard
Briski Uzelac, S. (2015). 'Mit o nevinom oku i moć reprezentacije pogleda u kulturi', Ars Adriatica, (5), str. 203-210. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/149685 (Datum pristupa: 14.07.2020.)
Vancouver
Briski Uzelac S. Mit o nevinom oku i moć reprezentacije pogleda u kulturi. Ars Adriatica [Internet]. 2015 [pristupljeno 14.07.2020.];(5):203-210. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/149685
IEEE
S. Briski Uzelac, "Mit o nevinom oku i moć reprezentacije pogleda u kulturi", Ars Adriatica, vol., br. 5, str. 203-210, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/149685. [Citirano: 14.07.2020.]

Sažetak
Od kada se osamdesetih godina prošloga stoljeća počelo
izdvajati područje vizualne kulture kao samostalno
disciplinarno područje, taj proces ide prema neprestanom
proširivanju polja vizualnosti, te prema interdisciplinarnom
projektu vizualnih studija s antropološkim
modelom znanstvenog istraživanja, ali utemeljenjem u
teoriji vizualnosti. Iz razvijanja ovog pristupa nastala je
nova paradigma slike kao preduvjeta za široko razvijanje
područja vizualnosti, slika (image) odvojena od tijela
medija, otvorena istraživanju pitanja poput: gdje, kako i
kada nastaje slika, kada i kako se slika prenosi, emitira,
transferira, kada i kako se slika prima, doživljava i kako
djeluje. Ovaj „više-manje koherentni skup” polaznih ideja
teorije vizualnosti daje uporište za razmatranje nekoliko
relevantnih punctuma, bar tri, koji pomiču fokus izlaganja
s objekata koji se promatraju prema samom činu
promatranja. To su: mit o nevinom oku, status i moć
reprezentacije u konstruktu pogleda, te transformacija
funkcije vizualne umjetnosti u kolektivnu praksu percepcije
kojom je obilježena suvremena kultura spektakla.

Ključne riječi
dekonstrukcija “nevinog oka“; status modela reprezentacije; kolektivni konstrukt percepcije

Hrčak ID: 149685

URI
https://hrcak.srce.hr/149685

[engleski]

Posjeta: 697 *