Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

REKLAMNE PORUKE 30-IH GODINA 20. STOLJEĆA I SUVREMENE REKLAME U DUBROVAČKIM NOVINAMA

Leona Rašica orcid id orcid.org/0000-0002-8103-4151
Marija Gjurašić ; Sveučilište u Dubrovniku


Puni tekst: hrvatski pdf 2.268 Kb

str. 145-184

preuzimanja: 2.909

citiraj


Sažetak

U ovom se radu na uzorku od dvjesto pedeset dva broja šest dubrovačkih novina iz 30-ih godina 20. stoljeća i sto četrdeset osam brojeva četiriju suvremenih dubrovačkih novina od 2013. do 2015. godine, nastojalo pokazati kako su nekadašnji oglašivači na dubrovačkome tržištu izlagali svoje proizvode i usluge, a kako to rade današnji. Istraživanje je nastalo na temelju izvornih vrela pa sadržava dragocjene dosad neobjavljene rezultate o ovoj tematici. Oglasi su analizirani po: sadržaju reklamne poruke, tipu reklame, upotrijebljenim sloganima i apelima, tipu djelatnosti tvrtka koje su se oglašavale, veličini oglasnog prostora, ali i po jezičnim obilježjima. Istraživanje je pokazalo da su se tehnike oglašavanja u usporedbi s današnjima tek neznatno promijenile, ponajviše razvojem elektroničkih medija jer su oni pružili veći prostor za distribuciju sadržaja. Međutim, iako su uočene velike sličnosti između nekadašnjih i suvremenih reklamnih strategija i vrsta apela na kupce, reklame su postale agresivnije, lascivnije te njihovo suviše nametljivo i lažno sijanje nada izaziva snažniji i negativniji utjecaj na ljudsku psihu.

Ključne riječi

reklamna djelatnost 30-ih; suvremena reklama; reklamni diskurs; reklamni apeli; slogan; jezične posebnosti reklame; strategije oglašavanja; oglasni prostor

Hrčak ID:

149799

URI

https://hrcak.srce.hr/149799

Datum izdavanja:

21.12.2015.

Posjeta: 3.821 *