hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.3935/rsp.v22i3.1268

Zadovoljstvо poslom u sektoru trgovine: nalazi iz istraživanja maloprodavača iz najvećih supermarketa Zapadnog Balkana

Jelena Končar ; Univerzitet u Novom Sadu, Ekonomski fakultet u Subotici
Radenko Milos Marić ; Univerzitet u Novom Sadu, Ekonomski fakultet u Subotici

Puni tekst: hrvatski, PDF (1 MB) str. 375-392 preuzimanja: 208* citiraj
APA 6th Edition
Končar, J. i Milos Marić, R. (2015). Zadovoljstvо poslom u sektoru trgovine: nalazi iz istraživanja maloprodavača iz najvećih supermarketa Zapadnog Balkana. Revija za socijalnu politiku, 22 (3), 375-392. https://doi.org/10.3935/rsp.v22i3.1268
MLA 8th Edition
Končar, Jelena i Radenko Milos Marić. "Zadovoljstvо poslom u sektoru trgovine: nalazi iz istraživanja maloprodavača iz najvećih supermarketa Zapadnog Balkana." Revija za socijalnu politiku, vol. 22, br. 3, 2015, str. 375-392. https://doi.org/10.3935/rsp.v22i3.1268. Citirano 07.12.2019.
Chicago 17th Edition
Končar, Jelena i Radenko Milos Marić. "Zadovoljstvо poslom u sektoru trgovine: nalazi iz istraživanja maloprodavača iz najvećih supermarketa Zapadnog Balkana." Revija za socijalnu politiku 22, br. 3 (2015): 375-392. https://doi.org/10.3935/rsp.v22i3.1268
Harvard
Končar, J., i Milos Marić, R. (2015). 'Zadovoljstvо poslom u sektoru trgovine: nalazi iz istraživanja maloprodavača iz najvećih supermarketa Zapadnog Balkana', Revija za socijalnu politiku, 22(3), str. 375-392. https://doi.org/10.3935/rsp.v22i3.1268
Vancouver
Končar J, Milos Marić R. Zadovoljstvо poslom u sektoru trgovine: nalazi iz istraživanja maloprodavača iz najvećih supermarketa Zapadnog Balkana. Revija za socijalnu politiku [Internet]. 2015 [pristupljeno 07.12.2019.];22(3):375-392. https://doi.org/10.3935/rsp.v22i3.1268
IEEE
J. Končar i R. Milos Marić, "Zadovoljstvо poslom u sektoru trgovine: nalazi iz istraživanja maloprodavača iz najvećih supermarketa Zapadnog Balkana", Revija za socijalnu politiku, vol.22, br. 3, str. 375-392, 2015. [Online]. https://doi.org/10.3935/rsp.v22i3.1268

Sažetak
Rad se bavi analizom zadovoljstva poslom u sektoru trgovine, kao važne komponente sveobuhvatne socijalne i društveno odgovorne politike zapošljavanja u regiji Zapadnog Balkana. Cilj istraživanja je da se na temelju empirijski prikupljenih podataka i provedenog testiranja definiraju indikatori zadovoljstva poslom zaposlenih u sektoru maloprodaje Srbije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Slovenije i Crne Gore s posebnim osvrtom na odnos između zemalja članica EU i zemalja koje nisu članice EU. U radu se testira hipoteza o statistički značajnoj povezanosti između indikatora zadovoljstva poslom, kao što su: plaće i naknade, uvjeta rada, sustava nagrađivanja, razvoja karijere, sigurnosti posla, kolegijalnosti i komunikacije kao pokazatelja zadovoljstva poslom i analiziranih država Zapadnog Balkana. Istraživanje je obuhvatilo 356 maloprodavača iz najvećih supermarketa Zapadnog Balkana. Dobiveni rezultati su pokazali da postoji statistički značajna povezanost između analiziranih indikatora i država. Na temelju danih rezultata kreiran je model zadovoljstva poslom zaposlenih u sektoru maloprodaje Zapadnog Balkana. Praktičan značaj istraživanja je u tome da može pomoći menadžerima da upoznaju date indikatore kako bi utjecali na motiviranost, zadovoljstvo i produktivnost svojih zaposlenika i tako trgovinske tvrtke regije zapadnog Balkana što bolje pripremili za borbu s međunarodnom konkurencijom i ulazak na tržište Europske Unije. Rezultati pokazuju i važnost budućih istraživanja o mogućim odstupanjima glede utjecaja promatranih pokazatelja u utvrđenom modelu zadovoljstva poslom.

Ključne riječi
trgovina; maloprodaja; supermarketi; zadovoljstvo poslom; zaposleni; plaće i naknade; ljudski resursi; Zapadni Balkan

Hrčak ID: 149861

URI
https://hrcak.srce.hr/149861

[engleski]

Posjeta: 402 *