hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Odnos između tržišne orijentacije i poslovne uspješnosti čeških i njemačkih visokotehnoloških poduzeća

Patrik Jangl   ORCID icon orcid.org/0000-0003-3336-9675 ; Tomas Bata University in Zlín

Puni tekst: engleski, pdf (255 KB) str. 153-170 preuzimanja: 1.218* citiraj
APA 6th Edition
Jangl, P. (2015). Relationship Between Market Orientation and Business Performance in Czech and German High-Tech Firms. Market-Tržište, 27 (2), 153-170. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/151319
MLA 8th Edition
Jangl, Patrik. "Relationship Between Market Orientation and Business Performance in Czech and German High-Tech Firms." Market-Tržište, vol. 27, br. 2, 2015, str. 153-170. https://hrcak.srce.hr/151319. Citirano 28.11.2021.
Chicago 17th Edition
Jangl, Patrik. "Relationship Between Market Orientation and Business Performance in Czech and German High-Tech Firms." Market-Tržište 27, br. 2 (2015): 153-170. https://hrcak.srce.hr/151319
Harvard
Jangl, P. (2015). 'Relationship Between Market Orientation and Business Performance in Czech and German High-Tech Firms', Market-Tržište, 27(2), str. 153-170. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/151319 (Datum pristupa: 28.11.2021.)
Vancouver
Jangl P. Relationship Between Market Orientation and Business Performance in Czech and German High-Tech Firms. Market-Tržište [Internet]. 2015 [pristupljeno 28.11.2021.];27(2):153-170. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/151319
IEEE
P. Jangl, "Relationship Between Market Orientation and Business Performance in Czech and German High-Tech Firms", Market-Tržište, vol.27, br. 2, str. 153-170, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/151319. [Citirano: 28.11.2021.]

Sažetak
Glavni je cilj rada saznati indeks tržišne orijentacije i opisati odnos između četiriju komponenti tržišne orijentacije visokotehnoloških (high-tech) poduzeća i poslovne uspješnosti. Poslovna je uspješnost istraživana kao jednodimenzionalni konstrukt. Tržišna orijentacija u ovom je istraživanju definirana kao proces generiranja informacija o potrošačima i konkurentima, diseminacija i integracija informacija po timovima unutar poduzeća te reakcija na tržišne informacije u obliku koordiniranih akcija. Uzorak se sastojao od 164 češka i 187 njemačkih visokotehnoloških poduzeća. Ispitanici (prodajni i marketinški menadžeri) ispunili su anketni upitnik i označili razinu koliko su suglasni s pojedinačnim izjavama na Likertovoj ljestvici od 1 do 7. Tržišna orijentacija i razina poslovne uspješnosti određene su kao aritmetička sredina (x̄) izmjerenih vrijednosti. S obzirom na veličinu indeksa ukupne tržišne orijentacije (MOI), češka (x̄=5.2) i njemačka (x̄=5.14) visokotehnološka su poduzeća srednje tržišno orijentirana. Indeks poslovne uspješnosti (BPI) u Njemačkoj(x̄=5.22) dosegao je nešto višu vrijednost u odnosu na Češku Republiku (x̄=5.13). Glavne korištene metode bile su korelacija i regresijska analiza. Istraživanje je potvrdilo hipotezu o postojanju odnosa između komponenti tržišne orijentacije i poslovne uspješnosti. Tri od četiriju veza u modelu višestruke regresije bile su značajne. Nasuprot tome, nije potvrđena pozitivna i značajna povezanost između prikupljanja informacija o konkurenciji i poslovne uspješnosti.

Ključne riječi
tržišna orijentacija; poslovna uspješnost; visokotehnološki sektor; višestruka regresijska analiza; Češka Republika; Njemačka

Hrčak ID: 151319

URI
https://hrcak.srce.hr/151319

[engleski]

Posjeta: 1.590 *