hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Kritička osviještenost učenika i učenica završnih razreda srednje škole o reprezentaciji žena u medijima

Iva Bubalo
Margareta Jelić ; Sveučilište u Zagrebu, Filozofski fakultet, Odsjek za psihologiju, Ivana Lučića 3

Puni tekst: hrvatski, pdf (213 KB) str. 107-125 preuzimanja: 300* citiraj
APA 6th Edition
Bubalo, I. i Jelić, M. (2015). Kritička osviještenost učenika i učenica završnih razreda srednje škole o reprezentaciji žena u medijima. Medijska istraživanja, 21 (2), 107-125. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/152483
MLA 8th Edition
Bubalo, Iva i Margareta Jelić. "Kritička osviještenost učenika i učenica završnih razreda srednje škole o reprezentaciji žena u medijima." Medijska istraživanja, vol. 21, br. 2, 2015, str. 107-125. https://hrcak.srce.hr/152483. Citirano 21.07.2019.
Chicago 17th Edition
Bubalo, Iva i Margareta Jelić. "Kritička osviještenost učenika i učenica završnih razreda srednje škole o reprezentaciji žena u medijima." Medijska istraživanja 21, br. 2 (2015): 107-125. https://hrcak.srce.hr/152483
Harvard
Bubalo, I., i Jelić, M. (2015). 'Kritička osviještenost učenika i učenica završnih razreda srednje škole o reprezentaciji žena u medijima', Medijska istraživanja, 21(2), str. 107-125. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/152483 (Datum pristupa: 21.07.2019.)
Vancouver
Bubalo I, Jelić M. Kritička osviještenost učenika i učenica završnih razreda srednje škole o reprezentaciji žena u medijima. Medijska istraživanja [Internet]. 2015 [pristupljeno 21.07.2019.];21(2):107-125. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/152483
IEEE
I. Bubalo i M. Jelić, "Kritička osviještenost učenika i učenica završnih razreda srednje škole o reprezentaciji žena u medijima", Medijska istraživanja, vol.21, br. 2, str. 107-125, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/152483. [Citirano: 21.07.2019.]

Sažetak
Reprezentacija žena u medijima visoko je stereotipna te su žene podzastu-pljene i neravnopravno prikazane u odnosu na muškarce. Cilj ovoga is-traživanja je ispitati kako učenici na kraju srednjoškolskog obrazovanja doživljavaju reprezentaciju žena u medijima te što su odrednice njihovog stava. U istraživanju je sudjelovalo 280 zagrebačkih maturanata/ica, a ispitani su osnovni socio-demografski podatci, percepcija pristranog pri-kaza žena u medijima, slaganje s ­načinom prikaza žena u medijima, sta-vovi prema rodnim ulogama za adolescente/ice i rodne uloge u adoles-cenciji. Istraživanje je pokazalo da se mladići i djevojke umjereno slažu s načinom prikaza žena u medijima pri čemu djevojke u nešto manjoj mjeri. Kod djevojaka, odrednice slaganja s načinom na koji su žene u medijima prikazane su manje izražena percepcija neravnopravnosti prikaza i pod-zastupljenosti žena u medijima, a kod mladića manje izražena per­cepcija stereotipnog prikaza izgleda, osobina i uloga žena te maskulina rodna uloga. Dobiveni rezultati upućuju na važnost usmjeravanja pažnje učeni-ka na rodnu problematiku u svrhu razvoja kritičke osviještenosti spram medijskih ­sadržaja.

Ključne riječi
femininost; maskulinost; percepcija prikaza žena u medijima; re-prezentacija žena u medijima; stav prema rodnim ulogama

Hrčak ID: 152483

URI
https://hrcak.srce.hr/152483

Posjeta: 585 *