hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Karolina Riječka – primjer mogućeg city branda kao rodnog stereotipa u kontekstu identitetskih vrijednosti postmoderne i kapitalističke ideologije

Hana Lencović   ORCID icon orcid.org/0000-0002-0288-4431 ; Zavod za povijesne i društvene znanosti HAZU u Rijeci, Rijeka, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (742 KB) str. 3-30 preuzimanja: 302* citiraj
APA 6th Edition
Lencović, H. (2015). Karolina Riječka – primjer mogućeg city branda kao rodnog stereotipa u kontekstu identitetskih vrijednosti postmoderne i kapitalističke ideologije. Problemi sjevernog Jadrana, (14), 3-30. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/153269
MLA 8th Edition
Lencović, Hana. "Karolina Riječka – primjer mogućeg city branda kao rodnog stereotipa u kontekstu identitetskih vrijednosti postmoderne i kapitalističke ideologije." Problemi sjevernog Jadrana, vol. , br. 14, 2015, str. 3-30. https://hrcak.srce.hr/153269. Citirano 24.11.2020.
Chicago 17th Edition
Lencović, Hana. "Karolina Riječka – primjer mogućeg city branda kao rodnog stereotipa u kontekstu identitetskih vrijednosti postmoderne i kapitalističke ideologije." Problemi sjevernog Jadrana , br. 14 (2015): 3-30. https://hrcak.srce.hr/153269
Harvard
Lencović, H. (2015). 'Karolina Riječka – primjer mogućeg city branda kao rodnog stereotipa u kontekstu identitetskih vrijednosti postmoderne i kapitalističke ideologije', Problemi sjevernog Jadrana, (14), str. 3-30. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/153269 (Datum pristupa: 24.11.2020.)
Vancouver
Lencović H. Karolina Riječka – primjer mogućeg city branda kao rodnog stereotipa u kontekstu identitetskih vrijednosti postmoderne i kapitalističke ideologije. Problemi sjevernog Jadrana [Internet]. 2015 [pristupljeno 24.11.2020.];(14):3-30. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/153269
IEEE
H. Lencović, "Karolina Riječka – primjer mogućeg city branda kao rodnog stereotipa u kontekstu identitetskih vrijednosti postmoderne i kapitalističke ideologije", Problemi sjevernog Jadrana, vol., br. 14, str. 3-30, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/153269. [Citirano: 24.11.2020.]

Sažetak
Prema postmodernističkim shvaćanjima, identitet je promjenjiva kategorija koja se sukladno tome razmatra sve fragilnije i fragmentiranije. On je ponajprije racionalni konstrukt, a kultura se najčešće promatra kao glavno uporište tvorbe i razumijevanja identiteta. Kultura je, interpretirana kao opći komunikacijski proces, neizbježno izložena imperativima ekonomskih i globalizacijskih trendova. Grad je jedan od osnovnih okvira izgradnje zavičajnog identiteta. Za opstanak u tržišnoj utakmici primarno se nastoje izgraditi gradski identiteti, tj. nastoji se pronaći gradski brand koji bi u masovnoj ponudi ostao prepoznatljiv. Interpretacije zavičajne povijesti služe upravo za konstrukciju identiteta grada kojim se on predstavlja na tržištu. Grad Rijeka, u potrazi za vlastitim identitetom, stvara mogući gradski brand Karolinu Riječku na temeljima površne interpretacije lokalne povijesti i bez sigurnih utemeljenja u povijesnim vrelima. U sklopu kapitalističkih ekonomskih i tržišnih vrijednosti iskonstruirao se identitet gradske heroine kao žene koja ne može utjecati na povijesna zbivanja ni na koji drugi način već vlastitom seksualnošću. Na taj se način potiče stereotipizacija, vulgarizacija i jednodimenzionalnost identiteta grada te se direktno i neodgovorno utječe na masovna razumijevanja ljudskih odnosa i povijesnih događanja.

Ključne riječi
identitet; postmodernizam; city branding; globalizacija; grad Rijeka; Karolina Riječka; mitologizacija povijesti; patrijarhat; rodni stereotipi; identitet žene

Hrčak ID: 153269

URI
https://hrcak.srce.hr/153269

[engleski]

Posjeta: 560 *