hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Poduzetništvo i društvo (socioekonomska analiza)

Božena Jokić ; Ekonomski fakultet, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (4 MB) str. 5-9 preuzimanja: 329* citiraj
APA 6th Edition
Jokić, B. (1992). Poduzetništvo i društvo (socioekonomska analiza). Revija za sociologiju, 23 (1-2), 5-9. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/154967
MLA 8th Edition
Jokić, Božena. "Poduzetništvo i društvo (socioekonomska analiza)." Revija za sociologiju, vol. 23, br. 1-2, 1992, str. 5-9. https://hrcak.srce.hr/154967. Citirano 19.10.2019.
Chicago 17th Edition
Jokić, Božena. "Poduzetništvo i društvo (socioekonomska analiza)." Revija za sociologiju 23, br. 1-2 (1992): 5-9. https://hrcak.srce.hr/154967
Harvard
Jokić, B. (1992). 'Poduzetništvo i društvo (socioekonomska analiza)', Revija za sociologiju, 23(1-2), str. 5-9. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/154967 (Datum pristupa: 19.10.2019.)
Vancouver
Jokić B. Poduzetništvo i društvo (socioekonomska analiza). Revija za sociologiju [Internet]. 1992 [pristupljeno 19.10.2019.];23(1-2):5-9. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/154967
IEEE
B. Jokić, "Poduzetništvo i društvo (socioekonomska analiza)", Revija za sociologiju, vol.23, br. 1-2, str. 5-9, 1992. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/154967. [Citirano: 19.10.2019.]

Sažetak
Analizom uporabe pojma poduzetništvo u ekonomskoj znanosti na osnovu Schumpeterove analize u »Povijesti ekonomske analize«, (1954), od Cantillona do P. Druckera (»oca znanosti o managementu«), autorica pokazuje različitost njegove uporabe te poistovjećivanja poduzetnika sa kapitalistom. Radi se o različitom karakteru dobiti od uspješne poduzetničke odlike i stalne dobiti od kapitala (19 st.). Novije teorije jasno ističu da se radi o skupu različitih sposobnosti individualnih, rukovodnih, organizacijskih, kao i o novoj poslovnoj filozofiji. Ono je, međutim meta-ekonomska kategorija. Poduzetništvo je »praksa temeljena na znanju«, (Drucker), no tek u sprezi sa inovativnom organizacijskom kulturom, i novim tipom manegmenta, u sustavu liberalnih vrijednosti i predodžbi može unaprijediti gospodarstvo. Različitost oblika i tipa poduzetništva, onog iz 19. st i današnjeg, ne mijenja bitno njegovu prirodu. U neizvjesnim i kriznim vremenima (recesija 80-tih) u razvijenim zemljama svijeta artikulira se poduzetnički duh kao način oživljavanja privrednih aktivnosti, a na isti se način priziva i razvija u zemljama postsocijalizma. No ono je prije svega kulturološki fenomen, a različitost strukture društvenih grupa koje se bave poduzetništvom (posebice individualnim) u ekonomski razvijenim zemljama u odnosu na naše društvo, ukazuje na teškoće uspješne primjene modela.

Hrčak ID: 154967

URI
https://hrcak.srce.hr/154967

[engleski]

Posjeta: 493 *