hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Odnos vjeroučiteljica i vjeroučitelja u Hrvatskoj prema razlikama u razredu i nastavi

Ana Thea Filipović   ORCID icon orcid.org/0000-0002-0119-1940 ; Katolički bogoslovni fakultet, Sveučilište u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (286 KB) str. 7-34 preuzimanja: 427* citiraj
APA 6th Edition
Filipović, A.T. (2016). Odnos vjeroučiteljica i vjeroučitelja u Hrvatskoj prema razlikama u razredu i nastavi. Crkva u svijetu, 51 (1), 7-34. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/155274
MLA 8th Edition
Filipović, Ana Thea. "Odnos vjeroučiteljica i vjeroučitelja u Hrvatskoj prema razlikama u razredu i nastavi." Crkva u svijetu, vol. 51, br. 1, 2016, str. 7-34. https://hrcak.srce.hr/155274. Citirano 14.05.2021.
Chicago 17th Edition
Filipović, Ana Thea. "Odnos vjeroučiteljica i vjeroučitelja u Hrvatskoj prema razlikama u razredu i nastavi." Crkva u svijetu 51, br. 1 (2016): 7-34. https://hrcak.srce.hr/155274
Harvard
Filipović, A.T. (2016). 'Odnos vjeroučiteljica i vjeroučitelja u Hrvatskoj prema razlikama u razredu i nastavi', Crkva u svijetu, 51(1), str. 7-34. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/155274 (Datum pristupa: 14.05.2021.)
Vancouver
Filipović AT. Odnos vjeroučiteljica i vjeroučitelja u Hrvatskoj prema razlikama u razredu i nastavi. Crkva u svijetu [Internet]. 2016 [pristupljeno 14.05.2021.];51(1):7-34. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/155274
IEEE
A.T. Filipović, "Odnos vjeroučiteljica i vjeroučitelja u Hrvatskoj prema razlikama u razredu i nastavi", Crkva u svijetu, vol.51, br. 1, str. 7-34, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/155274. [Citirano: 14.05.2021.]

Sažetak
U prvom dijelu rada prikazuje se razvoj koncepta pedagogije pri- znavanja različitosti u odnosu s promicanjem društvene pravedno- sti u odgoju i obrazovanju. Na temelju relevantne literature pokazuje se ekstenzija ideje egalitarne razlike onkraj rase, kulture i nacije na spol, društveni sloj, mogućnosti i sposobnosti te druge razlike koje tvore identitete osoba. Osvjetljavaju se etičke implikacije inkluzivnih, odnosno ekskluzivnih filozofskih i antropoloških koncepata sadrža- nih u pedagoškim opredjeljenjima, skrivenom kurikulumu i didaktič- kim sastavnicama odgoja i obrazovanja. Pritom dolaze do izražaja i poveznice s postmodernističkim mišljenjem kao i sa specifičnim okol- nostima hrvatskoga tranzicijskog društva. Uloga vjeronauka u školi smješta se u kontekst odgoja i obrazovanja koje afirmira razlike kao prednosti. Na toj pozadini u tekstu se iznose rezultati kvantitativnog empirijskog istraživanja o odnosu vjeroučiteljica i vjeroučitelja u Repu- blici Hrvatskoj prema razlikama i nejednakostima u razredu i nastavi. Riječ je o prvom istraživanju na reprezentativnom uzorku koje je obu- hvatilo vjeroučiteljsku populaciju svih vjerskih zajednica koje imaju vjeronauk u školi i na čitavom prostoru Hrvatske. Glavni nalaz istra- živanja potvrđuje kod ispitanika visok stupanj kulture priznavanja i uvažavanja različitosti te promicanja vrijednosti inkluzivne i pluralne škole i društva. Ipak, vidljive su i neke nijanse koje ostavljaju prostor za poboljšanje i napredak.

Ključne riječi
priznavanje različitosti; inkluzivno obrazovanje; socijalna pravednost; vrijednosno usmjerenje škole; kompetencije vjeroučitelja/vjeroučiteljica

Hrčak ID: 155274

URI
https://hrcak.srce.hr/155274

[engleski]

Posjeta: 1.062 *