Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.11608/sgnj.2016.21.005

Razlike po spolu u stavovima o volontiranju učenika medicinske škole Gender difference and attitude on volunteering among nursing school students

Mirjana Kozina ; Škola za medicinske sestre Vrapče, Zagreb, Hrvatska
Ninoslav Mimica ; Klinika za psihijatriju Vrapče, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 289 Kb

str. 23-27

preuzimanja: 962

citiraj


Sažetak

Cilj: Istražiti postoje li razlike po spolu u stavovima o volontiranju učenika škole za medicinske sestre, izboru volonterskih aktivnosti i prethodnom iskustvu u volontiranju.
Ispitanici i metode: Provedeno je ispitivanje [anonimna anketa] učenika prvih i četvrtih razreda Škole za medicinske sestre Vrapče, u mjesecu ožujku 2014. godine. Uporabljen je upitnik o volontiranju prema Lediću iz 2001. godine. U istraživanje je bio uključen je 161 učenik u starosnoj dobi od 14 do 20 godina [djevojčica
113 (70,6%); dječaci 45 (28,2%)]. Dva učenika nisu se izjasnila o spolu, a jedan je upitnik isključen iz analize. Ukupan broj ispitanika iznosi 160. Korištene su metode deskriptivne statistike [hi-kvadrat i t-test].
Rezultati: Postoje razlike u poznavanju definicije volontiranja na razini rizika manjoj od [1% (p = 0,6%)] u korist djevojčica [6% hi-kvadrat = 7,612 ( p =0,006)]. Djevojčice su spremnije volontirati, nego li dječaci (hi-kvadrat = 23,013;p = 0), one pokazuju viši stupanj empatije [hi-kvadrat = 13,855; p = 0)] i spremnije su pomagati drugima. Pri tome se osjećaju korisnijima u odnosu na dječake [hi-kvadrat = 3,901; p = 0,048)]. Analiza općih stavova o volontiranju pokazuje da se djevojke znatno više slažu s tvrdnjom da volontiranje može pomoći u
rješavanju osobnih problema [p = 2,4%] te da je volontiranje dobar način kako provesti slobodno vrijeme [p = 0%]. Svi ispitanici navode niski stupanj volonterskog iskustva. Dječaci su imali više volonterskog iskustva [hi-kvadrat = 4,074 (p = 0,044)]. Navedena razlika posebno je izražena u četvrtom razredu gdje je volontersko iskustvo dječaka veće i na razini rizika manjoj od 5% (p = 1,9). Dječaci su skloniji volontiranju u okviru političkih stranaka [hi-kvadrat = 12,608 (p
= 0)] i raditi bez naknade s ciljem dobivanja posla [hi–kvadrat = 5,847 (p =0,016)].
Zaključak: Dobiveni rezultati upućuju na mogućnost i potrebu planiranih volonterskih aktivnosti u slobodno vrijeme učenika za aktivniju ulogu mladih u suvremenom društvu.

Ključne riječi

volontiranje; stav; djevojke; dječaci; slobodno vrijeme Key words: volunteering; attitude; females; male; free time

Hrčak ID:

155351

URI

https://hrcak.srce.hr/155351

Datum izdavanja:

8.4.2016.

Posjeta: 1.635 *