hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

DRUŠTVENA STRUKTURA I KULTURNI IDENTITET ZAGREBAČKE PUBLIKE IZMEĐU 1834. I 1860. GODINE

Daniela Weber-Kapusta

Puni tekst: hrvatski, pdf (234 KB) str. 27-54 preuzimanja: 230* citiraj
APA 6th Edition
Weber-Kapusta, D. (2016). DRUŠTVENA STRUKTURA I KULTURNI IDENTITET ZAGREBAČKE PUBLIKE IZMEĐU 1834. I 1860. GODINE. Dani Hvarskoga kazališta, 42 (1), 27-54. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/158026
MLA 8th Edition
Weber-Kapusta, Daniela. "DRUŠTVENA STRUKTURA I KULTURNI IDENTITET ZAGREBAČKE PUBLIKE IZMEĐU 1834. I 1860. GODINE." Dani Hvarskoga kazališta, vol. 42, br. 1, 2016, str. 27-54. https://hrcak.srce.hr/158026. Citirano 03.04.2020.
Chicago 17th Edition
Weber-Kapusta, Daniela. "DRUŠTVENA STRUKTURA I KULTURNI IDENTITET ZAGREBAČKE PUBLIKE IZMEĐU 1834. I 1860. GODINE." Dani Hvarskoga kazališta 42, br. 1 (2016): 27-54. https://hrcak.srce.hr/158026
Harvard
Weber-Kapusta, D. (2016). 'DRUŠTVENA STRUKTURA I KULTURNI IDENTITET ZAGREBAČKE PUBLIKE IZMEĐU 1834. I 1860. GODINE', Dani Hvarskoga kazališta, 42(1), str. 27-54. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/158026 (Datum pristupa: 03.04.2020.)
Vancouver
Weber-Kapusta D. DRUŠTVENA STRUKTURA I KULTURNI IDENTITET ZAGREBAČKE PUBLIKE IZMEĐU 1834. I 1860. GODINE. Dani Hvarskoga kazališta [Internet]. 2016 [pristupljeno 03.04.2020.];42(1):27-54. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/158026
IEEE
D. Weber-Kapusta, "DRUŠTVENA STRUKTURA I KULTURNI IDENTITET ZAGREBAČKE PUBLIKE IZMEĐU 1834. I 1860. GODINE", Dani Hvarskoga kazališta, vol.42, br. 1, str. 27-54, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/158026. [Citirano: 03.04.2020.]
Puni tekst: engleski, pdf (234 KB) str. 27-54 preuzimanja: 51* citiraj
APA 6th Edition
Weber-Kapusta, D. (2016). THE SOCIAL COMPOSITION AND THE CULTURAL IDENTITY OF THE ZAGREB THEATRE AUDIENCE BETWEEN 1834 AND 1860. Dani Hvarskoga kazališta, 42 (1), 27-54. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/158026
MLA 8th Edition
Weber-Kapusta, Daniela. "THE SOCIAL COMPOSITION AND THE CULTURAL IDENTITY OF THE ZAGREB THEATRE AUDIENCE BETWEEN 1834 AND 1860." Dani Hvarskoga kazališta, vol. 42, br. 1, 2016, str. 27-54. https://hrcak.srce.hr/158026. Citirano 03.04.2020.
Chicago 17th Edition
Weber-Kapusta, Daniela. "THE SOCIAL COMPOSITION AND THE CULTURAL IDENTITY OF THE ZAGREB THEATRE AUDIENCE BETWEEN 1834 AND 1860." Dani Hvarskoga kazališta 42, br. 1 (2016): 27-54. https://hrcak.srce.hr/158026
Harvard
Weber-Kapusta, D. (2016). 'THE SOCIAL COMPOSITION AND THE CULTURAL IDENTITY OF THE ZAGREB THEATRE AUDIENCE BETWEEN 1834 AND 1860', Dani Hvarskoga kazališta, 42(1), str. 27-54. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/158026 (Datum pristupa: 03.04.2020.)
Vancouver
Weber-Kapusta D. THE SOCIAL COMPOSITION AND THE CULTURAL IDENTITY OF THE ZAGREB THEATRE AUDIENCE BETWEEN 1834 AND 1860. Dani Hvarskoga kazališta [Internet]. 2016 [pristupljeno 03.04.2020.];42(1):27-54. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/158026
IEEE
D. Weber-Kapusta, "THE SOCIAL COMPOSITION AND THE CULTURAL IDENTITY OF THE ZAGREB THEATRE AUDIENCE BETWEEN 1834 AND 1860", Dani Hvarskoga kazališta, vol.42, br. 1, str. 27-54, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/158026. [Citirano: 03.04.2020.]

Sažetak
Ovaj znanstveni rad proučava i analizira društvene, socijalne i ideološke transformacije zagrebačke kazališne publike između 1834. i 1860. godine. U središtu interesa je pritom suodnos kazališta na njemačkom i na hrvatskom jeziku s naglaskom na procesima kulturnih asimilacija i razmjena s jedne, ali i sistematično provođene politike kulturne diferencijacije i isključivanja svega kulturno ili ideološki neprihvatljivog, nepodobnog, ‛opasnog’ s druge strane. Rad istražuje proces buđenja nacionalne svijesti koji je u Zagrebu otpočeo u 1830-im godinama te imao za cilj postizanje kulturne, nacionalne i jezične neovisnosti o njemačkom jeziku, kulturi i nacijama s njemačkog govornog područja. Od posebnog je interesa pritom konstitutivni period profesionalnog kazališta na hrvatskom jeziku u Zagrebu u 1840-im i 1850-im godinama, kulturne razmjene hrvatskog kazališta i kazališta na njemačkom jeziku, posebice pod vodstvom intendanata Heinricha Börnsteina, Rudolfa Stefana i Karla Rosenschöna. Posljednji dio rada bavi periodom kasnog neoabsolutizma te političkim i kulturnim transformacijama koje su omogućile osamostaljivanje profesionalnog hrvatskog kazališta i protjerivanje kazališta na njemačkom jeziku iz Zagreba u prosincu 1860. godine.

Ključne riječi
Kazalište; publika; kulturni identitet; nacionalni identitet; jezični identitet; kazališni identitet; procesi kulturnih razmjena; kulturne asimilacije; kulturne ekskluzija; kazališni profesionalizam

Hrčak ID: 158026

URI
https://hrcak.srce.hr/158026

[engleski]

Posjeta: 426 *