hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Altre proposte per il Seicento italiano

Grgo Gamulin ; Sveučilište u Zagrebu

Puni tekst: talijanski, pdf (22 MB) str. 85-93 preuzimanja: 98* citiraj
APA 6th Edition
Gamulin, G. (1981). Altre proposte per il Seicento italiano. Peristil, 24 (1), 85-93. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/138320
MLA 8th Edition
Gamulin, Grgo. "Altre proposte per il Seicento italiano." Peristil, vol. 24, br. 1, 1981, str. 85-93. https://hrcak.srce.hr/138320. Citirano 16.10.2019.
Chicago 17th Edition
Gamulin, Grgo. "Altre proposte per il Seicento italiano." Peristil 24, br. 1 (1981): 85-93. https://hrcak.srce.hr/138320
Harvard
Gamulin, G. (1981). 'Altre proposte per il Seicento italiano', Peristil, 24(1), str. 85-93. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/138320 (Datum pristupa: 16.10.2019.)
Vancouver
Gamulin G. Altre proposte per il Seicento italiano. Peristil [Internet]. 1981 [pristupljeno 16.10.2019.];24(1):85-93. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/138320
IEEE
G. Gamulin, "Altre proposte per il Seicento italiano", Peristil, vol.24, br. 1, str. 85-93, 1981. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/138320. [Citirano: 16.10.2019.]

Sažetak
U drugom dijelu (»Ostali prijedlozi za talijanski seicento«) autor ponajprije rješava problem »Sv. Franjo u ekstazi«, izvanredne slike očigledno od Daniela Crespia, prelaznog umjetnika prve polovine 17. vijeka u Milanu. Djelo se nalazi u posjedu slikara Ivana Lackovića u Zagrebu. Za veliku sliku »Laokona« iz privatne zbirke u Grazu autor predlaže ime Ludovica Carraccija, veliko ime bolonjske škole, ne samo zbog tipičnih oznaka njegova predbaroknog načina u tretiranju oblika i prostora, nego i zbog izrazitih podudarnosti s nekim Ludovicovim radovima iz vremena oko 1590. godine. Poslije dugog proučavanja autor s ovim objavljivanjem zapravo stavlja ovo djelo na diskusiju pred talijanskom stručnom javnošću. Nema, međutim, problema za dvije male sličice Francesca Rainerija (lo Schivenogija) koje se nalaze u depou Nardonog muzeja u Beogradu. Na kraju, ova dva portreta iz privatne zbirke u Splitu očito su radovi Angelike kauffmann, upravo zbog tipičnih stilskih oznaka pa i slikarske razine kojom su slikani. Autor predlaže vrijeme nastanka oko 1790. godine kada je nastao i portret »Maddalene Riggi« i ostala djela ove kozmopolitske slikaricekoja se mogu usporediti s našima. Na kraju, autor dodaje dvije barokne »mrtve prirode«: jednu koja očito pripada napuljskom slikaru Luki Forte,koja se nalazi u privatnoj zbirci u Splitu. Druga je izvanredan primjerak Fieravinove »intelektualističke« mrtve prirode, ujedno dekorativne i bizarne.

Hrčak ID: 138320

URI
https://hrcak.srce.hr/138320

[talijanski]

Posjeta: 201 *