hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Opatijski festival i razvoj zabavne glazbe u Jugoslaviji (1958. – 1962.)

Anita Buhin ; Europski sveučilišni institut, Firenca, Italija

Puni tekst: hrvatski, pdf (155 KB) str. 139-159 preuzimanja: 611* citiraj
APA 6th Edition
Buhin, A. (2016). Opatijski festival i razvoj zabavne glazbe u Jugoslaviji (1958. – 1962.). Časopis za suvremenu povijest, 48 (1), 139-159. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/160760
MLA 8th Edition
Buhin, Anita. "Opatijski festival i razvoj zabavne glazbe u Jugoslaviji (1958. – 1962.)." Časopis za suvremenu povijest, vol. 48, br. 1, 2016, str. 139-159. https://hrcak.srce.hr/160760. Citirano 21.08.2019.
Chicago 17th Edition
Buhin, Anita. "Opatijski festival i razvoj zabavne glazbe u Jugoslaviji (1958. – 1962.)." Časopis za suvremenu povijest 48, br. 1 (2016): 139-159. https://hrcak.srce.hr/160760
Harvard
Buhin, A. (2016). 'Opatijski festival i razvoj zabavne glazbe u Jugoslaviji (1958. – 1962.)', Časopis za suvremenu povijest, 48(1), str. 139-159. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/160760 (Datum pristupa: 21.08.2019.)
Vancouver
Buhin A. Opatijski festival i razvoj zabavne glazbe u Jugoslaviji (1958. – 1962.). Časopis za suvremenu povijest [Internet]. 2016 [pristupljeno 21.08.2019.];48(1):139-159. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/160760
IEEE
A. Buhin, "Opatijski festival i razvoj zabavne glazbe u Jugoslaviji (1958. – 1962.)", Časopis za suvremenu povijest, vol.48, br. 1, str. 139-159, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/160760. [Citirano: 21.08.2019.]

Sažetak
Opatijski je festival osnovan 1958., gotovo čitavo desetljeće nakon što su laki i zabavni kulturni žanrovi otvoreno društveno i ideološki prihvaćeni. Analiza kulturno-teorijskih postavki i preokupacija te odnosa prema službenoj kulturnoj politici ključna je za razumijevanje popularnosti zabavne glazbe u jugoslavenskom socijalističkom društvu. Počevši od redovitoga emitiranja na radijskim stanicama, osnivanjem mnogobrojnih festivala zabavne glazbe, žanr doživljava svoj vrhunac. Pritom Opatijski festival funkcionira kao svejugoslavenski i nadnacionalni, pa samim time i dobiva najviše pozornosti, pogotovo jer s vremenom zabavna glazba dobiva i na međunarodnom značenju, barem kao prikladni predstavnik jugoslavenskoga društva u inozemstvu. Mini jubilej, tj. obilježavanje pete obljetnice festivala 1962., služio je zbog toga i za analizu onoga što se na zabavno-glazbenom planu uspjelo ostvariti, ali se naziru i problemi koji se ostavljaju u naslijeđe festivalima koji slijede.

Ključne riječi
Opatijski festival; zabavna glazba; kulturna politika; popularna kultura

Hrčak ID: 160760

URI
https://hrcak.srce.hr/160760

[engleski]

Posjeta: 909 *