hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad
https://doi.org/10.11608/sgnj.2016.21.034

Konceptualni modeli sestrinstva i načela sestrinske prakse

Dijana Gavranić ; Dom za starije i nemoćne osobe Majka Marija Petković, Ulica 33 4, 20271 Blato.
Vedrana Iveta ; Dom zdravlja Dubrovnik, Ante Starčevića 1, 20000 Dubrovnik, Hrvatska.
Joško Sindik ; Institut za antropologiju, Ljudevita Gaja 32, 10000 Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (317 KB) str. 148-152 preuzimanja: 1.855* citiraj
APA 6th Edition
Gavranić, D., Iveta, V. i Sindik, J. (2016). Konceptualni modeli sestrinstva i načela sestrinske prakse. Sestrinski glasnik, 21 (2), 148-152. https://doi.org/10.11608/sgnj.2016.21.034
MLA 8th Edition
Gavranić, Dijana, et al. "Konceptualni modeli sestrinstva i načela sestrinske prakse." Sestrinski glasnik, vol. 21, br. 2, 2016, str. 148-152. https://doi.org/10.11608/sgnj.2016.21.034. Citirano 26.08.2019.
Chicago 17th Edition
Gavranić, Dijana, Vedrana Iveta i Joško Sindik. "Konceptualni modeli sestrinstva i načela sestrinske prakse." Sestrinski glasnik 21, br. 2 (2016): 148-152. https://doi.org/10.11608/sgnj.2016.21.034
Harvard
Gavranić, D., Iveta, V., i Sindik, J. (2016). 'Konceptualni modeli sestrinstva i načela sestrinske prakse', Sestrinski glasnik, 21(2), str. 148-152. https://doi.org/10.11608/sgnj.2016.21.034
Vancouver
Gavranić D, Iveta V, Sindik J. Konceptualni modeli sestrinstva i načela sestrinske prakse. Sestrinski glasnik [Internet]. 2016 [pristupljeno 26.08.2019.];21(2):148-152. https://doi.org/10.11608/sgnj.2016.21.034
IEEE
D. Gavranić, V. Iveta i J. Sindik, "Konceptualni modeli sestrinstva i načela sestrinske prakse", Sestrinski glasnik, vol.21, br. 2, str. 148-152, 2016. [Online]. https://doi.org/10.11608/sgnj.2016.21.034

Sažetak
U članku se opisuje teorijska jezgra i osnovni modeli sestrinstva. Iz opće teorije sestrinstva, stare nekoliko desetljeća, grade se konceptualni okviri i razvijaju najpoznatiji modeli sestrinstva: Model životnih procesa (Life processes model), Model samoskrbi (Self-care model), Prilagodbeni model (Adaption model) te Model sustava ponašanja (Behavioral System model). Uz konceptualne modele na kojima se temelji sestrinska praksa, važno je poznavati i psihologiju pacijenata i psihosocijalne potrebe pojedinaca. Naime, ti pojedinci imaju pravo na zdravlje, ali im je ono ugroženo bolestima. Stoga su znanja i vještine stečene
sestrinskom edukacijom iznimno bitne da bi medicinske sestre mogle uspješno obavljati sestrinsku praksu i ispuniti očekivanja koja pred njih postavlja društvena zajednica, ali i vlastita profesionalna etika. U tom je kontekstu važno poštovati načela sestrinske prakse, koja se detaljnije opisuju. Najvažnija karakteristika kvalitete zdravstvene njege je odnos između osobe koja tu skrb pruža i osobe koja tu skrb prima, odnosno između medicinske sestre/tehničara i pacijenta.

Ključne riječi
obrazovanje • potrebe pojedinca • sestrinska struka • vještine i znanja

Hrčak ID: 161085

URI
https://hrcak.srce.hr/161085

Posjeta: 2.351 *