hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

O mogućem djelovanju vibracija na kralješnicu u željezničara

S. Arnautova-Bulat ; Dom zdravlja željezničara, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (6 MB) str. 259-265 preuzimanja: 95* citiraj
APA 6th Edition
Arnautova-Bulat, S. (1979). O mogućem djelovanju vibracija na kralješnicu u željezničara. Arhiv za higijenu rada i toksikologiju, 30 (3), 259-265. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/161552
MLA 8th Edition
Arnautova-Bulat, S.. "O mogućem djelovanju vibracija na kralješnicu u željezničara." Arhiv za higijenu rada i toksikologiju, vol. 30, br. 3, 1979, str. 259-265. https://hrcak.srce.hr/161552. Citirano 25.02.2021.
Chicago 17th Edition
Arnautova-Bulat, S.. "O mogućem djelovanju vibracija na kralješnicu u željezničara." Arhiv za higijenu rada i toksikologiju 30, br. 3 (1979): 259-265. https://hrcak.srce.hr/161552
Harvard
Arnautova-Bulat, S. (1979). 'O mogućem djelovanju vibracija na kralješnicu u željezničara', Arhiv za higijenu rada i toksikologiju, 30(3), str. 259-265. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/161552 (Datum pristupa: 25.02.2021.)
Vancouver
Arnautova-Bulat S. O mogućem djelovanju vibracija na kralješnicu u željezničara. Arh Hig Rada Toksikol. [Internet]. 1979 [pristupljeno 25.02.2021.];30(3):259-265. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/161552
IEEE
S. Arnautova-Bulat, "O mogućem djelovanju vibracija na kralješnicu u željezničara", Arhiv za higijenu rada i toksikologiju, vol.30, br. 3, str. 259-265, 1979. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/161552. [Citirano: 25.02.2021.]

Sažetak
Predmet je ovog rada bilo sakupljanje podataka o mogućem utjecaju vibracija na kralješnicu d o ponašanju kralješnice kao mehaničkog sistema koji je uključen u prostor koji vibrira, a koji je u ovom slučaju željezničko vozilo. Na rendgenogramima cervikalnog i Iumbalnog dijela kralješnice u 76 željezničara nađene su deformirajuća spondiloza i spondiloartroza češće nego u kontrolnoj skupini radnika. Cervikalna spondiloza bila je češće izražena u mlađoj dobnoj skupini željezničara. Kako je najveća pokretljivost kralješnice u fiziološkim uvjetima u predjelu između kralješaka u cervikalnom i lumbosakralnom dijelu, razumljivo je da su ovi najopterećeniji dijelovi cervikalne i lumbosakralne kralješnice mjesta najviše podložna statičko-mehaničkim vibracijskim utjecajima i mjesta u kojima se najviše registriraju degenerativne promjene koje mogu biti uzrokovane djelovanjem vibracija. Željeznički radnici su izloženi horizontalnim i vertikalnim vibracijama koje ovise o kvaliteti gornjeg stroja tračnica, dok im parametri ovise o brzini kretanja i ravnini puta, pa se pretpostavlja da bi to moglo utjecati na promjene u kralješnici željezničara.

Hrčak ID: 161552

URI
https://hrcak.srce.hr/161552

[engleski]

Posjeta: 224 *