hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Razina uključenosti djece s teškoćama u razvoju predškolske dobi u odnosu na vrstu aktivnosti i vrstu teškoće

Ksenija Romstein ; Josip Juraj Strossmayer University of Osijek Faculty of Education in Osijek Osijek, Croatia

Puni tekst: engleski, pdf (33 MB) str. 165-176 preuzimanja: 310* citiraj
APA 6th Edition
Romstein, K. (2016). THE LEVELS OF PARTICIPATION OF PRESCHOOLERS WITH DISABILITIES REGARDING THE TYPES OF ACTIVITIES AND THE TYPES OF DISABILITIES. Život i škola, LXII (1), 165-176. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/165117
MLA 8th Edition
Romstein, Ksenija. "THE LEVELS OF PARTICIPATION OF PRESCHOOLERS WITH DISABILITIES REGARDING THE TYPES OF ACTIVITIES AND THE TYPES OF DISABILITIES." Život i škola, vol. LXII, br. 1, 2016, str. 165-176. https://hrcak.srce.hr/165117. Citirano 12.11.2019.
Chicago 17th Edition
Romstein, Ksenija. "THE LEVELS OF PARTICIPATION OF PRESCHOOLERS WITH DISABILITIES REGARDING THE TYPES OF ACTIVITIES AND THE TYPES OF DISABILITIES." Život i škola LXII, br. 1 (2016): 165-176. https://hrcak.srce.hr/165117
Harvard
Romstein, K. (2016). 'THE LEVELS OF PARTICIPATION OF PRESCHOOLERS WITH DISABILITIES REGARDING THE TYPES OF ACTIVITIES AND THE TYPES OF DISABILITIES', Život i škola, LXII(1), str. 165-176. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/165117 (Datum pristupa: 12.11.2019.)
Vancouver
Romstein K. THE LEVELS OF PARTICIPATION OF PRESCHOOLERS WITH DISABILITIES REGARDING THE TYPES OF ACTIVITIES AND THE TYPES OF DISABILITIES. Život i škola [Internet]. 2016 [pristupljeno 12.11.2019.];LXII(1):165-176. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/165117
IEEE
K. Romstein, "THE LEVELS OF PARTICIPATION OF PRESCHOOLERS WITH DISABILITIES REGARDING THE TYPES OF ACTIVITIES AND THE TYPES OF DISABILITIES", Život i škola, vol.LXII, br. 1, str. 165-176, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/165117. [Citirano: 12.11.2019.]

Sažetak
Inkluzivni predškolski odgoj pretpostavlja aktivnu uključenost djece s teškoćama u razvoju, tj. njihovu neprekidnu participaciju u aktivnostima odgojne skupine. Kako bi se doznalo više o karakteristikama participacije u odnosu na vrstu aktivnosti i vrstu teškoće, promatrana je i snimana interakcija djece s teškoćama u razvoju i njihova okruženja. Hipoteze su bile sljedeće: H1: Ne postoji povezanost između razina participacije djece s teškoćama u razvoju i vrste teškoće i H2: Ne postoji povezanost između razina participacije djece s teškoćama u razvoju i vrste aktivnosti. Statističkom obradom (jednosmjerna ANOVA) dobiveno je kako participacija djece s teškoćama u razvoju ovisi o vrsti aktivnosti (F(5,55)=7.929; p<0.001), ali ne i o vrsti teškoće (F(2,12)=.137; p>0.001). Ukratko, razina participacije djece s teškoćama u razvoju u aktivnostima odgojne skupine ovisi o strukturi aktivnosti i podršci odraslih, dok vrsta teškoće u razvoju ima manju ulogu u djetetovim participacijskim akcijama. Rezultati potvrđuju kako razvojno primjerene strategije mogu facilitirati participaciju djece s teškoćama u razvoju u svakodnevnim aktivnostima odgojne skupine.

Ključne riječi
odrasli; djeca s teškoćama u razvoju; aktivnosti odgojne skupine; interakcija; participacija; vršnjaci

Hrčak ID: 165117

URI
https://hrcak.srce.hr/165117

[engleski] [njemački]

Posjeta: 780 *