hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

GLAZBENI ODGOJ DJECE U PREDŠKOLSKIM USTANOVAMA: MOGUĆNOSTI I OGRANIČENJA

Sabina Vidulin ; Muzička akademija u Puli; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli; Pula, Republika Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (40 MB) str. 221-233 preuzimanja: 467* citiraj
APA 6th Edition
Vidulin, S. (2016). GLAZBENI ODGOJ DJECE U PREDŠKOLSKIM USTANOVAMA: MOGUĆNOSTI I OGRANIČENJA. Život i škola, LXII (1), 221-233. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/165136
MLA 8th Edition
Vidulin, Sabina. "GLAZBENI ODGOJ DJECE U PREDŠKOLSKIM USTANOVAMA: MOGUĆNOSTI I OGRANIČENJA." Život i škola, vol. LXII, br. 1, 2016, str. 221-233. https://hrcak.srce.hr/165136. Citirano 22.11.2019.
Chicago 17th Edition
Vidulin, Sabina. "GLAZBENI ODGOJ DJECE U PREDŠKOLSKIM USTANOVAMA: MOGUĆNOSTI I OGRANIČENJA." Život i škola LXII, br. 1 (2016): 221-233. https://hrcak.srce.hr/165136
Harvard
Vidulin, S. (2016). 'GLAZBENI ODGOJ DJECE U PREDŠKOLSKIM USTANOVAMA: MOGUĆNOSTI I OGRANIČENJA', Život i škola, LXII(1), str. 221-233. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/165136 (Datum pristupa: 22.11.2019.)
Vancouver
Vidulin S. GLAZBENI ODGOJ DJECE U PREDŠKOLSKIM USTANOVAMA: MOGUĆNOSTI I OGRANIČENJA. Život i škola [Internet]. 2016 [pristupljeno 22.11.2019.];LXII(1):221-233. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/165136
IEEE
S. Vidulin, "GLAZBENI ODGOJ DJECE U PREDŠKOLSKIM USTANOVAMA: MOGUĆNOSTI I OGRANIČENJA", Život i škola, vol.LXII, br. 1, str. 221-233, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/165136. [Citirano: 22.11.2019.]

Sažetak
Predškolske ustanove svojim su programom i odgojno-obrazovnim područjima orijentirane na cjelovit razvoj djetetove osobnosti. Na taj razvoj bitan utjecaj imaju kreativne aktivnosti bliske umjetničkom izrazu. Njima se omogućavaju opažajno i doživljajno izražavanje, a utječu i na spoznajni, emocionalni i socijalni status djece. Glazbene aktivnosti ostvaruju se pjevanjem i sviranjem, slušanjem glazbe, izražavanjem i stvaranjem, istraživanjem i pokretom. Na koji se način one provode u praksi i koji su rezultati u razvoju glazbenih vještina djece, ovisi i o kompetencijama odgojiteljica. Istraživanju kojemu je jedan od zadataka bio utvrditi glazbene kompetencije odgojiteljica, primarni je cilj bio istražiti na koji se način provodi glazbeni odgoj u predškolskim ustanovama. Provedeno je tijekom 2014. i 2015. godine, na uzorku od osamdeset odgojiteljica iz Istarske županije. Rezultati istraživanja pokazuju da postoje preduvjeti za realizaciju glazbenih aktivnosti, ali ukazuju i na problematiku vezanu uz pitanje razvoja glazbenih vještina djece u odnosu na glazbene kompetencije odgojiteljica. Jedan od načina poboljšanja njihovih kompetencija jesu pozorno osmišljeni stručni seminari iz metodičkog i umjetničkog područja glazbe, koji bi bili sastavni dio cjeloživotnog obrazovanja. Rezultati seminara trebaju se ogledati u većoj sigurnosti odgojiteljica u izvođenju glazbe, boljem poznavanju glazbenih djela te unaprjeđivanju metodičkih vještina. To će omogućiti veće zadovoljstvo u pripremi i realizaciji glazbene aktivnosti, a njihova stručnost utjecat će na kvalitetan rani glazbeni odgoj djece, što je temelj za uspješan razvoj glazbenih sposobnosti.

Ključne riječi
djeca; glazbene aktivnosti; glazbeni razvoj; kompetencije; odgojiteljice; predškolske ustanove

Hrčak ID: 165136

URI
https://hrcak.srce.hr/165136

[engleski] [njemački]

Posjeta: 1.243 *