hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

KORIŠTENJE CRTEŽA ZA UTVRĐIVANJE UČENIČKE PERCEPCIJE CVIJETA

Žaklin Lukša ; Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec
Ines Radanović ; Prirodoslovno-matematički fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Damir Bendelja ; OŠ Sveta Marija
Nataša Pongrac ; OŠ Strahoninec, Republika Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (22 MB) str. 255-264 preuzimanja: 210* citiraj
APA 6th Edition
Lukša, Ž., Radanović, I., Bendelja, D. i Pongrac, N. (2016). KORIŠTENJE CRTEŽA ZA UTVRĐIVANJE UČENIČKE PERCEPCIJE CVIJETA. Život i škola, LXII (1), 255-264. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/165145
MLA 8th Edition
Lukša, Žaklin, et al. "KORIŠTENJE CRTEŽA ZA UTVRĐIVANJE UČENIČKE PERCEPCIJE CVIJETA." Život i škola, vol. LXII, br. 1, 2016, str. 255-264. https://hrcak.srce.hr/165145. Citirano 14.12.2019.
Chicago 17th Edition
Lukša, Žaklin, Ines Radanović, Damir Bendelja i Nataša Pongrac. "KORIŠTENJE CRTEŽA ZA UTVRĐIVANJE UČENIČKE PERCEPCIJE CVIJETA." Život i škola LXII, br. 1 (2016): 255-264. https://hrcak.srce.hr/165145
Harvard
Lukša, Ž., et al. (2016). 'KORIŠTENJE CRTEŽA ZA UTVRĐIVANJE UČENIČKE PERCEPCIJE CVIJETA', Život i škola, LXII(1), str. 255-264. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/165145 (Datum pristupa: 14.12.2019.)
Vancouver
Lukša Ž, Radanović I, Bendelja D, Pongrac N. KORIŠTENJE CRTEŽA ZA UTVRĐIVANJE UČENIČKE PERCEPCIJE CVIJETA. Život i škola [Internet]. 2016 [pristupljeno 14.12.2019.];LXII(1):255-264. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/165145
IEEE
Ž. Lukša, I. Radanović, D. Bendelja i N. Pongrac, "KORIŠTENJE CRTEŽA ZA UTVRĐIVANJE UČENIČKE PERCEPCIJE CVIJETA", Život i škola, vol.LXII, br. 1, str. 255-264, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/165145. [Citirano: 14.12.2019.]

Sažetak
Cilj suvremenog prirodoslovnog obrazovanja trebao bi biti razvoj konceptualnog razumijevanja kod učenika te izbjegavanje ili ispravljanje postojećih miskoncepcija pri izgradnji koncepata. Crtanje je jedna od učinkovitih metoda za utvrđivanje konceptualnog razumijevanja učenika i identifikaciju miskoncepcija. Cilj istraživanja bio je utvrditi učeničko konceptualno razumijevanje cvijeta, koristeći se metodom crtanja i pitanjima otvorenog tipa na uzorku od ukupno 545 učenika dviju osnovnih škola. Uspoređivane su učeničke percepcije cvijeta u 5. razredu (s 10 ili 11 godina) i 7. razredu osnovne škole (s 13 ili 14 godina). Korišten instrument provjere izrađen je za potrebe ovog istraživanja, a sastojao se od zadataka otvorenog tipa od kojih je polovica tražila odgovore riječima, a polovica crteže uz označavanje. Crteži su klasificirani u kategorije prema njihovoj točnosti. Istraživanje ukazuje na problem učenika s percepcijom cvijeta u oba ispitivana razreda i nedostatak razumijevanja njegove uloge, posebice kod učenika 5. razreda koji su pokazali u dva pitanja i statistički značajno lošiji rezultat. Učenici raspolažu velikim brojem termina vezanih uz cvijet, tj. imaju deklarativno znanje, ali istovremeno imaju velikih problema s razumijevanjem koncepta i uloge cvijeta. Istraživanje upućuje na potrebu češćeg korištenja crteža u provjeri razumijevanja koncepta cvijeta kod učenika, a cijeli niz uočenih problema ukazuje i na potrebu daljnjeg istraživanja načina poučavanja i njegovog utjecaja na percepciju cvijeta kod učenika.

Ključne riječi
crtež; koncept cvijeta; konceptualno razumijevanje; miskoncepcije; percepcije učenika

Hrčak ID: 165145

URI
https://hrcak.srce.hr/165145

[engleski] [njemački]

Posjeta: 498 *