hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Ikonografija socrealizma u opusu Antuna Augustinčića

Ljiljana Kolešnik ; Institut za povijest umjetnosti Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (21 MB) str. 169-176 preuzimanja: 118* citiraj
APA 6th Edition
Kolešnik, Lj. (1994). Ikonografija socrealizma u opusu Antuna Augustinčića. Peristil, 37 (1), 169-176. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/165779
MLA 8th Edition
Kolešnik, Ljiljana. "Ikonografija socrealizma u opusu Antuna Augustinčića." Peristil, vol. 37, br. 1, 1994, str. 169-176. https://hrcak.srce.hr/165779. Citirano 20.10.2019.
Chicago 17th Edition
Kolešnik, Ljiljana. "Ikonografija socrealizma u opusu Antuna Augustinčića." Peristil 37, br. 1 (1994): 169-176. https://hrcak.srce.hr/165779
Harvard
Kolešnik, Lj. (1994). 'Ikonografija socrealizma u opusu Antuna Augustinčića', Peristil, 37(1), str. 169-176. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/165779 (Datum pristupa: 20.10.2019.)
Vancouver
Kolešnik Lj. Ikonografija socrealizma u opusu Antuna Augustinčića. Peristil [Internet]. 1994 [pristupljeno 20.10.2019.];37(1):169-176. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/165779
IEEE
Lj. Kolešnik, "Ikonografija socrealizma u opusu Antuna Augustinčića", Peristil, vol.37, br. 1, str. 169-176, 1994. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/165779. [Citirano: 20.10.2019.]

Sažetak
Na primjeru poslijeratnog opusa Antuna Augustinčića, predstavnika socrealizma nakon II . svjetskog rata, autorica izdvaja osnovne ikonografske teme koje se pojavljuju u spomeničkoj skulpturi (1945. -1952.). Izdvaja tri tematska kruga: portreti vođa i heroja revolucije, prizori bitaka i narodnog otpora, te simboličke figure boraca i radnika, koja Augustinčić usvaja tijekom svojega dvogodišnjeg boravka u SSSR-u (1945.-1946.) i koristi se njima kao predloškoin svih svojih poslijeratnih spomeničkih ostvarenja. U njihovu se oblikovanju oslanja na rješenja historijskog spomenika druge polovice XIX. stojleća, kao i većina sovjetskih umjetnika. Po veličini zahvata i političkom značaju Augustinčićevi projekti više bi se mogli mjeriti s djeliina Vučetića, Manizera ili Merkurova no sa spomenicima domaćih autora iz istog razdoblja. Predimenzioniranost, pretjerana narativnost, obilje političkih metafora i jeftine simbolike, prihvaćanje koncepcjie umjetnosti kao sredstva ideološke propagande, obijležavaju većinu Augustinčićevih spomenika tijekom 60-ih i 70-ih godina, kada je ideološki pritisak na umjetnost bio već znatno oslabljen.

Hrčak ID: 165779

URI
https://hrcak.srce.hr/165779

[engleski]

Posjeta: 234 *