hrcak mascot   Srce   HID

Autoradiografski studij inkorporacije 3h-uridina u ljudskim stanicama u kulturi kada su tretirane puromicinom (puro i pan) prije ili poslije rendgenskog zračenja

Yvette Škreb ; Institute for Medical Research and Occupational Health, Yugoslav Academy of Sciences and Arts, Zagreb, Yugoslavia
Ljerka Radešić ; Institute for Medical Research and Occupational Health, Yugoslav Academy of Sciences and Arts, Zagreb, Yugoslavia
Jadranka Račić ; Institute for Medical Research and Occupational Health, Yugoslav Academy of Sciences and Arts, Zagreb, Yugoslavia

Puni tekst: engleski, pdf (8 MB) str. 3-12 preuzimanja: 69* citiraj
APA 6th Edition
Škreb, Y., Radešić, Lj. i Račić, J. (1975). Autoradiographic studies of 3h-uridine uptake by human cells in tissue culture treated with puromycin (puro and pan) and x-radiation. Arhiv za higijenu rada i toksikologiju, 26 (1), 3-12. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/167272
MLA 8th Edition
Škreb, Yvette, et al. "Autoradiographic studies of 3h-uridine uptake by human cells in tissue culture treated with puromycin (puro and pan) and x-radiation." Arhiv za higijenu rada i toksikologiju, vol. 26, br. 1, 1975, str. 3-12. https://hrcak.srce.hr/167272. Citirano 23.09.2020.
Chicago 17th Edition
Škreb, Yvette, Ljerka Radešić i Jadranka Račić. "Autoradiographic studies of 3h-uridine uptake by human cells in tissue culture treated with puromycin (puro and pan) and x-radiation." Arhiv za higijenu rada i toksikologiju 26, br. 1 (1975): 3-12. https://hrcak.srce.hr/167272
Harvard
Škreb, Y., Radešić, Lj., i Račić, J. (1975). 'Autoradiographic studies of 3h-uridine uptake by human cells in tissue culture treated with puromycin (puro and pan) and x-radiation', Arhiv za higijenu rada i toksikologiju, 26(1), str. 3-12. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/167272 (Datum pristupa: 23.09.2020.)
Vancouver
Škreb Y, Radešić Lj, Račić J. Autoradiographic studies of 3h-uridine uptake by human cells in tissue culture treated with puromycin (puro and pan) and x-radiation. Arh Hig Rada Toksikol. [Internet]. 1975 [pristupljeno 23.09.2020.];26(1):3-12. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/167272
IEEE
Y. Škreb, Lj. Radešić i J. Račić, "Autoradiographic studies of 3h-uridine uptake by human cells in tissue culture treated with puromycin (puro and pan) and x-radiation", Arhiv za higijenu rada i toksikologiju, vol.26, br. 1, str. 3-12, 1975. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/167272. [Citirano: 23.09.2020.]

Cilj rada bio je proučavanje posljedica jednokratnog djelovanja puromicina na HeLa stanice u asinkronoj kulturi, prije ili poslije rendgenskog zračenja. Za zračenje stanica upotrijebili smo dozu od 300 rada. Koncentracija puromicina kojima su stanice bile izvrgnute tijekom 2 sata bile su za dihidroklorid puromicina (Puro) 50 µg/ml a za aminonukleozid puromicina (Pan) 10 µg/ml. Kao parametri za evaluaciju djelovanja nabrojenih agensa poslužili su nam preživljavanje stanica i sinteza RNA. Pored sposobnosti formiranja kolonija autoradiografskom smo metodom pratili sintezu RNA ugrađivanjem specifično obilježenog prekursora 3H-uridina. Radioaktivni tragovi su brojeni ne samo u cijelim stanicama svake skupine, nego posebno u nukleolima, nukleoplazmi i citoplazmi. Što se tiče preživljavanja, može se uočiti da agensi, aplicirani odvojeno, imaju različit učinak: rendgensko zračenje djeluje najjače, a Pan najslabije. U nukleolima svaki od postupaka uzrokuje sličan inhibitorni učinak na inkorporaciju 3H-uridina (50%). Dok Pura izaziva isti stupanj inhibicije (50%) u cijeloj stanici, Pan pospješuje inkorporaciju 3H-uridina u nukleoplazmi i citoplazrni ozračene stanice u takvoj mjeri da je sinteza RNA gotovo normalna. Iz dobivenih rezultata može se zaključiti da Pura apliciran prije ili poslije zračenja ne mijenja bitno preživljavanje stanica niti RNA sintezu. Pod istim uvjetima Pan povećava preživljavanje i RNA sintezu gotovo do normale (osim u nukleolima). Čini se da razlike između djelovanja Puro i Pan leže u diferencijalnom efektu na jednu od funkcija DNA, sto indirektno utječe na enzime potrebne za uključivanje reparatornih mehanizama.

Hrčak ID: 167272