hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.47960/2712-1844.2016.2.249

Prosvjetna politika u službi ideološkoga pre/odgoja u Hercegovini (1945.-1952.)

Marina Beus ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Mostaru, Mostar, BiH

Puni tekst: hrvatski, pdf (766 KB) str. 249-285 preuzimanja: 506* citiraj
APA 6th Edition
Beus, M. (2016). Prosvjetna politika u službi ideološkoga pre/odgoja u Hercegovini (1945.-1952.). Hercegovina, (2), 249-285. https://doi.org/10.47960/2712-1844.2016.2.249
MLA 8th Edition
Beus, Marina. "Prosvjetna politika u službi ideološkoga pre/odgoja u Hercegovini (1945.-1952.)." Hercegovina, vol. , br. 2, 2016, str. 249-285. https://doi.org/10.47960/2712-1844.2016.2.249. Citirano 13.04.2021.
Chicago 17th Edition
Beus, Marina. "Prosvjetna politika u službi ideološkoga pre/odgoja u Hercegovini (1945.-1952.)." Hercegovina , br. 2 (2016): 249-285. https://doi.org/10.47960/2712-1844.2016.2.249
Harvard
Beus, M. (2016). 'Prosvjetna politika u službi ideološkoga pre/odgoja u Hercegovini (1945.-1952.)', Hercegovina, (2), str. 249-285. https://doi.org/10.47960/2712-1844.2016.2.249
Vancouver
Beus M. Prosvjetna politika u službi ideološkoga pre/odgoja u Hercegovini (1945.-1952.). Hercegovina [Internet]. 2016 [pristupljeno 13.04.2021.];(2):249-285. https://doi.org/10.47960/2712-1844.2016.2.249
IEEE
M. Beus, "Prosvjetna politika u službi ideološkoga pre/odgoja u Hercegovini (1945.-1952.)", Hercegovina, vol., br. 2, str. 249-285, 2016. [Online]. https://doi.org/10.47960/2712-1844.2016.2.249

Sažetak
Završetak rata i okončanje izbornoga procesa u studenome 1945. omogućilo je KPJ konsolidiranje političke i državne vlasti, koja je od samoga starta, iskazujući nezadovoljstvo ideološkim stanjem "narodnih masa", krenula u proces pre/odgoja, formiranjem "novog čovjeka" po vlastitoj mjeri. U tom je procesu, svakako, veoma važna karika bio obrazovni sustav koji je osim pozitivnih učinaka širenja školske mreže, opismenjavanja i organiziranja različitih izvannastavnih aktivnosti, a imajući u vidu sadržaj, metode i indoktrinirane kadrove, nesumnjivo predstavljao i najvažniju polugu u formiranju budućih "graditelja socijalističkog društva". Jedina "opozicija" unutar školskoga sustava bila je vjerska pouka kojoj su vlasti najprije namijenili sporednu ulogu proglašavajući ovaj predmet izbornim, a onda i potpuno izbacivanje iz državnoga odgojno-obrazovnog procesa. Primjenu ovakve prosvjetne politike nalazimo i u Hercegovini o čemu svjedoči veoma opsežna građa Hercegovačkoga oblasnog narodnog odbora, čiji su dijelovi ugrađeni u ovaj rad.

Ključne riječi
Komunistička partija; Hercegovački oblasni/okružni narodni odbor; Hercegovina; ideologija; obrazovanje; opismenjavanje; škola; učitelj; Crkva; vjeronauk

Hrčak ID: 167527

URI
https://hrcak.srce.hr/167527

[engleski]

Posjeta: 802 *