hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.22598/mt/2016.28.2.159

Istraživanje integrirane marketinške komunikacije, svjesnosti o marki i imidža marke u marketingu u ugostiteljstvu: kros-kulturalni pristup

Maja Šerić ; University of Valencia
Irene Gil Saura   ORCID icon orcid.org/0000-0002-5758-0806 ; University of Valencia
Josip Mikulić   ORCID icon orcid.org/0000-0001-7079-668X ; University of Zagreb

Puni tekst: engleski, pdf (208 KB) str. 159-172 preuzimanja: 1.112* citiraj
APA 6th Edition
Šerić, M., Gil Saura, I. i Mikulić, J. (2016). Exploring Integrated Marketing Communications, Brand Awareness, and Brand Image in Hospitality Marketing: A Cross-Cultural Approach. Market-Tržište, 28 (2), 159-172. https://doi.org/10.22598/mt/2016.28.2.159
MLA 8th Edition
Šerić, Maja, et al. "Exploring Integrated Marketing Communications, Brand Awareness, and Brand Image in Hospitality Marketing: A Cross-Cultural Approach." Market-Tržište, vol. 28, br. 2, 2016, str. 159-172. https://doi.org/10.22598/mt/2016.28.2.159. Citirano 03.12.2020.
Chicago 17th Edition
Šerić, Maja, Irene Gil Saura i Josip Mikulić. "Exploring Integrated Marketing Communications, Brand Awareness, and Brand Image in Hospitality Marketing: A Cross-Cultural Approach." Market-Tržište 28, br. 2 (2016): 159-172. https://doi.org/10.22598/mt/2016.28.2.159
Harvard
Šerić, M., Gil Saura, I., i Mikulić, J. (2016). 'Exploring Integrated Marketing Communications, Brand Awareness, and Brand Image in Hospitality Marketing: A Cross-Cultural Approach', Market-Tržište, 28(2), str. 159-172. https://doi.org/10.22598/mt/2016.28.2.159
Vancouver
Šerić M, Gil Saura I, Mikulić J. Exploring Integrated Marketing Communications, Brand Awareness, and Brand Image in Hospitality Marketing: A Cross-Cultural Approach. Market-Tržište [Internet]. 2016 [pristupljeno 03.12.2020.];28(2):159-172. https://doi.org/10.22598/mt/2016.28.2.159
IEEE
M. Šerić, I. Gil Saura i J. Mikulić, "Exploring Integrated Marketing Communications, Brand Awareness, and Brand Image in Hospitality Marketing: A Cross-Cultural Approach", Market-Tržište, vol.28, br. 2, str. 159-172, 2016. [Online]. https://doi.org/10.22598/mt/2016.28.2.159

Sažetak
Svrha – Osnovni cilj ovog rada jest istražiti percepcije korisnika usluga o integraciji marketinške komunikacije, svjesnosti o marki i imidža marke u području ugostiteljstva. S obzirom na to da nacionalna kultura može imati značajan utjecaj na ponašanje potrošača, u ocjeni ovih koncepata uvažavaju se kros-kulturalne razlike.
Metodološki pristup – Nakon pregleda literature koja se bavi istraživanim teorijskim konceptima, u radu se iznose i raspravljaju rezultati provedenog empirijskog istraživanja. Primarno istraživanje provedeno je u višerangiranim hotelima u Hrvatskoj na uzorku od 475 gostiju. SPSS softverski paket korišten je u obradi i analizi podataka.
Rezultati i implikacije – Prema rezultatima ovog istraživanja, hotelski gosti visoko su ocijenili stupanj integriranosti marketinške komunikacije. Oni visoko ocjenjuju i imidž marke, dok im je svjesnost o marki na srednjim razinama. Rezultati provedenih analiza nadalje upućuju na postojanje značajnih razlika u percepcijama ovisno o nacionalnoj kulturi. Prema tome, pri implementaciji poslovnih strategija hotelski bi menadžeri trebali poraditi na povećanju svjesnosti o marki te voditi računa o kros-kulturalnim razlikama.
Ograničenja – Kako bi se postigla viša razina reprezentativnosti poduzoraka, preporučuje se da se u budućim istraživanjima pokuša obuhvatiti veći broj hotelskih gostiju ovisno o njihovoj nacionalnoj kulturi.
Doprinos – Doprinos ovog rada ogleda se u analizi triju ključnih marketinških varijabli iz perspektive potrošača koristeći pritom kros-kulturalni pristup. Postoji tek relativno malen broj empirijskih analiza koje su do sada istraživale percepcije potrošača o integriranoj marketinškoj komunikaciji, a gotovo nijedna ne uvažava kulturalne aspekte. Rezultati ovog rada predstavljaju doprinos i u području hotelijerstva s obzirom na to da je kros-kulturalna perspektiva potpuno zanemarena u literaturi koja se bavi marketingom u ugostiteljstvu.

Ključne riječi
integrirana marketinška komunikacija (IMK); svjesnost o marki; imidž marke; kros-kulturalna analiza; marketing u ugostiteljstvu

Hrčak ID: 170393

URI
https://hrcak.srce.hr/170393

[engleski]

Posjeta: 1.925 *