hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

GLOTODIDAKTIČKI POGLED NA HRVATSKI PRAVOPIS

Sanda Lucija Udier   ORCID icon orcid.org/0000-0001-8768-8829 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (905 KB) str. 110-128 preuzimanja: 361* citiraj
APA 6th Edition
Udier, S.L. (2015). GLOTODIDAKTIČKI POGLED NA HRVATSKI PRAVOPIS. Strani jezici, 44 (2), 110-128. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/171050
MLA 8th Edition
Udier, Sanda Lucija. "GLOTODIDAKTIČKI POGLED NA HRVATSKI PRAVOPIS." Strani jezici, vol. 44, br. 2, 2015, str. 110-128. https://hrcak.srce.hr/171050. Citirano 06.06.2020.
Chicago 17th Edition
Udier, Sanda Lucija. "GLOTODIDAKTIČKI POGLED NA HRVATSKI PRAVOPIS." Strani jezici 44, br. 2 (2015): 110-128. https://hrcak.srce.hr/171050
Harvard
Udier, S.L. (2015). 'GLOTODIDAKTIČKI POGLED NA HRVATSKI PRAVOPIS', Strani jezici, 44(2), str. 110-128. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/171050 (Datum pristupa: 06.06.2020.)
Vancouver
Udier SL. GLOTODIDAKTIČKI POGLED NA HRVATSKI PRAVOPIS. Strani jezici [Internet]. 2015 [pristupljeno 06.06.2020.];44(2):110-128. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/171050
IEEE
S.L. Udier, "GLOTODIDAKTIČKI POGLED NA HRVATSKI PRAVOPIS", Strani jezici, vol.44, br. 2, str. 110-128, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/171050. [Citirano: 06.06.2020.]

Sažetak
U jezikoslovnoj se kroatistici mnogo pisalo o pravopisu i pravopisnim priručnicima iz različitih aspekata, međutim ne i iz glotodidaktičkoga aspekta te do sada ne postoji ni jedna analiza postojećih pravopisnih priručnika i rješenja u njima s obzirom na njihovu primjenjivost u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika (HIJ-a). Dosad provedena istraživanja o pravopisnoj kompetenciji u HIJ-u rezultirala su opisom pravopisne kompetencije na razinama B1 i B2 (Grgić i Udier, 2012; Udier, 2013a; Udier, 2015), pokazala njezinu važnost u stjecanju jezične kompetencije i ukazala na poteškoće u poučavanju i učenju hrvatskoga pravopisa, osobito s obzirom na hrvatske standardološke i sociolingvističke čimbenike (Udier, 2013b). U ovome se radu iznose rezultati komparativne analize suvremenih hrvatskih pravopisnih priručnika i njihovih pravopisnih rješenja s obzirom na mogućnost njihove primjene u nastavi HIJ-a. Usporedbom rezultata analize pravopisnih rješenja u pojedinim pravopisnim priručnicima nastojat će se odgovoriti na pitanje koja su pravopisna rješenja najprimjerenija te koji je pravopisni priručnik najprikladniji za upotrebu u nastavi HIJ-a. Nastojat će se dokazati polazišna teza da su jednostavnost i sažetost pravopisnih pravila i uvriježenost pravopisnih rješenja najvažniji čimbenici njihova učinkovita usvajanja. Također će se iznijeti rezultati istraživanja ovladanosti učenika HIJ-a pojedinim segmentima hrvatskoga pravopisa u odnosu na činjenicu jesu li tim segmentima bili poučavani eksplicitno ili implicitno te će se odgovoriti na pitanje je li učinkovitije implicitno ili eksplicitno poučavanje pravopisa.

Ključne riječi
hrvatski kao ini jezik; hrvatski pravopis; pravopisna kompetencija; poučavanje

Hrčak ID: 171050

URI
https://hrcak.srce.hr/171050

[engleski]

Posjeta: 479 *