hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Habsburške kraljice Poljske i glazba na poljskome kraljevskom dvoru krajem 16. i u 17. stoljeću

Barbara Przybyszewska-Jarmińska ; Polish Academy of Sciences, Institute of Art, Varšava, Poljska

Puni tekst: engleski, pdf (494 KB) str. 7-25 preuzimanja: 436* citiraj
APA 6th Edition
Przybyszewska-Jarmińska, B. (2016). Habsburg Queens of Poland and Music at the Polish Royal Court at the End of 16th and in the 17th Centuries. Arti musices, 47 (1-2), 7-25. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/173151
MLA 8th Edition
Przybyszewska-Jarmińska, Barbara. "Habsburg Queens of Poland and Music at the Polish Royal Court at the End of 16th and in the 17th Centuries." Arti musices, vol. 47, br. 1-2, 2016, str. 7-25. https://hrcak.srce.hr/173151. Citirano 02.12.2020.
Chicago 17th Edition
Przybyszewska-Jarmińska, Barbara. "Habsburg Queens of Poland and Music at the Polish Royal Court at the End of 16th and in the 17th Centuries." Arti musices 47, br. 1-2 (2016): 7-25. https://hrcak.srce.hr/173151
Harvard
Przybyszewska-Jarmińska, B. (2016). 'Habsburg Queens of Poland and Music at the Polish Royal Court at the End of 16th and in the 17th Centuries', Arti musices, 47(1-2), str. 7-25. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/173151 (Datum pristupa: 02.12.2020.)
Vancouver
Przybyszewska-Jarmińska B. Habsburg Queens of Poland and Music at the Polish Royal Court at the End of 16th and in the 17th Centuries. Arti musices [Internet]. 2016 [pristupljeno 02.12.2020.];47(1-2):7-25. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/173151
IEEE
B. Przybyszewska-Jarmińska, "Habsburg Queens of Poland and Music at the Polish Royal Court at the End of 16th and in the 17th Centuries", Arti musices, vol.47, br. 1-2, str. 7-25, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/173151. [Citirano: 02.12.2020.]

Sažetak
Iako su poljski vladari počeli ženiti nadvojvotkinje iz austrijske habsburške dinastije već sredinom 15. stoljeća, najvažnije unije sa stajališta povjesničara glazbe jesu prvenstveno one zaključene krajem 16. i u 17. stoljeću. Glavne protagonistice ovoga rada su Anna i Constanza Štajerska, dvije uzastopne supruge kralja Sigismunda III. Vase (1595–98, 1605–31), Cecilia Renata, kći cara Ferdinanda II. i supruga kralja Ladislava IV. (1637–44), te Eleanora Maria Josefa, kći cara Ferdinanda III. i supruga kralja Mihaela Korybuta Wisńiowieckog (1670–73). Glavni predmet ovoga istraživanja bio je pokazati kako su kraljevska vjenčanja jačala kulturne veze, uključujući one glazbene, između poljskog kraljevskog dvora i dvorova odakle su nadvojvotkinje dolazile. Posebna je pažnja posvećena postupnoj »italianizaciji« glazbene kulture na austrijskom Habsburškom dvoru (nadvojvodski dvor u Grazu i carski dvorovi u Beču i Pragu) te na poljskim kraljevskim dvorovima u Krakovu, Varšavi, Vilniusu i drugim gradovima, kao i na transferu talijanskih glazbenika i glazbenog repertoara između tih kulturnih krugova. Znatan je prostor posvećen i važnosti posjeta princa Ladislava Vase (kasnije okrunjenog kao kralja Ladislava IV.) dvorovima svoje ujne Marije Maddalene Austrijske u Firenci i ujaku caru Ferdinandu, suprugu Eleonore od Gonzage u Beču, za adaptaciju i diseminaciju opere kao vrste i talijanskog plesnog stila u Poljskoj.

Ključne riječi
17. stoljeće; Poljska; dvorska glazba; dvorska opera; kraljevsko vjenčanje; Ana Štajerska; Konstanca Štajerska; Sigismund III. Vasa; Cecilia Renata Habsburg; Ferdinand II. Habsburg; Ladislav IV. Vasa; Eleanora Maria Josefa; Ferdinand III. Habsburg; Mihael Korybut Wiśniowiecki

Hrčak ID: 173151

URI
https://hrcak.srce.hr/173151

[engleski]

Posjeta: 685 *