hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Dalekosežni glazbeni učinci talijanskih Grand tours Ignaza Marije von Attems-Heiligenkreutza (1714-1762) i Thomasa Graya (1716-1771)

Metoda Kokole ; Znanstvenoraziskovalni center SAZU, Muzikološki inštitut, Ljubljana, Slovenija

Puni tekst: engleski, pdf (485 KB) str. 79-101 preuzimanja: 373* citiraj
APA 6th Edition
Kokole, M. (2016). The Lasting Musical Effects of the Italian Grand Tours Of Ignaz Maria Von Attems-Heiligenkreutz (1714-1762) and Thomas Gray (1716-1771). Arti musices, 47 (1-2), 79-101. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/173157
MLA 8th Edition
Kokole, Metoda. "The Lasting Musical Effects of the Italian Grand Tours Of Ignaz Maria Von Attems-Heiligenkreutz (1714-1762) and Thomas Gray (1716-1771)." Arti musices, vol. 47, br. 1-2, 2016, str. 79-101. https://hrcak.srce.hr/173157. Citirano 29.09.2020.
Chicago 17th Edition
Kokole, Metoda. "The Lasting Musical Effects of the Italian Grand Tours Of Ignaz Maria Von Attems-Heiligenkreutz (1714-1762) and Thomas Gray (1716-1771)." Arti musices 47, br. 1-2 (2016): 79-101. https://hrcak.srce.hr/173157
Harvard
Kokole, M. (2016). 'The Lasting Musical Effects of the Italian Grand Tours Of Ignaz Maria Von Attems-Heiligenkreutz (1714-1762) and Thomas Gray (1716-1771)', Arti musices, 47(1-2), str. 79-101. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/173157 (Datum pristupa: 29.09.2020.)
Vancouver
Kokole M. The Lasting Musical Effects of the Italian Grand Tours Of Ignaz Maria Von Attems-Heiligenkreutz (1714-1762) and Thomas Gray (1716-1771). Arti musices [Internet]. 2016 [pristupljeno 29.09.2020.];47(1-2):79-101. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/173157
IEEE
M. Kokole, "The Lasting Musical Effects of the Italian Grand Tours Of Ignaz Maria Von Attems-Heiligenkreutz (1714-1762) and Thomas Gray (1716-1771)", Arti musices, vol.47, br. 1-2, str. 79-101, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/173157. [Citirano: 29.09.2020.]

Sažetak
Članak obrađuje fenomen glazbe u kontekstu prvorazredne kulturne stavke 18. stoljeća – Velike turneje (Grand Tour) po Italiji. Polazište je skupina glazbenih rukopisa što su nekoć pripadali mladome plemiću na njegovu odgojnom posjetu Italiji godine 1738. Uža domovina grofa Ignaza von Attemsa bila je južna austrijska pokrajina Štajerska. Analizom glazbe i interdisciplinarnom kontekstualizacijom njegovih pisama mogu se sigurno ustanoviti kulturni transferi glazbenog repertoara između gradova zemlje koju je posjetio i njegove uže domovine. Uspoređuju li se činjenice iz glazbene zbirke njegove supruge (zbirka Attems nalazi se danas u SI-Mpa) i iz drugih srodnih materijala došlo se nasumce do novih otkrića, tj. dosad nepoznatog uglazbljenja jedne opere poznatoga autora (Andrea Bernasconi). Jedan od ključeva za postavljanje ove hipoteze nađen je u rukopisima koje je prepisao drugi putnik Velike turneje, mnogo poznatiji Englez Thomas Gray, koji je također posjetio Italiju 1738. godine i za sobom ostavio glazbene rukopise i korespondenciju. Pokazalo se da kulturni utjecaj ovih neposrednih glazbenih iskustava, kao i konkretni glazbeni suveniri koje su putnici Velikih turneja prenijeli iz Italije u njihove domovine, imaju – što je vidljivo na dva primjera – daleko veću važnost nego što se dosada vjerovalo, pa će istraživanje u tom smjeru nesumnjivo baciti novo svjetlo ili objasniti neke od još uvijek maglovitih aspekata zamršene mreže europskih kulturnih razmjena u 18. stoljeću.

Ključne riječi
kulturna povijest; 18. stoljeće; Grand Tour; operne arije; Ignaz Maria von Attems; Thomas Gray

Hrčak ID: 173157

URI
https://hrcak.srce.hr/173157

[engleski]

Posjeta: 502 *