hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

STRUKTURA GOVORNO-JEZIČNOG SIGNALA I USPJEŠNOST ČITANJA GOVORA S LICA I USANA

Sandra Bradarić-Jončić ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (7 MB) str. 1-38 preuzimanja: 190* citiraj
APA 6th Edition
Bradarić-Jončić, S. (2004). STRUKTURA GOVORNO-JEZIČNOG SIGNALA I USPJEŠNOST ČITANJA GOVORA S LICA I USANA. Govor, 21 (1), 1-38. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/173959
MLA 8th Edition
Bradarić-Jončić, Sandra. "STRUKTURA GOVORNO-JEZIČNOG SIGNALA I USPJEŠNOST ČITANJA GOVORA S LICA I USANA." Govor, vol. 21, br. 1, 2004, str. 1-38. https://hrcak.srce.hr/173959. Citirano 22.10.2021.
Chicago 17th Edition
Bradarić-Jončić, Sandra. "STRUKTURA GOVORNO-JEZIČNOG SIGNALA I USPJEŠNOST ČITANJA GOVORA S LICA I USANA." Govor 21, br. 1 (2004): 1-38. https://hrcak.srce.hr/173959
Harvard
Bradarić-Jončić, S. (2004). 'STRUKTURA GOVORNO-JEZIČNOG SIGNALA I USPJEŠNOST ČITANJA GOVORA S LICA I USANA', Govor, 21(1), str. 1-38. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/173959 (Datum pristupa: 22.10.2021.)
Vancouver
Bradarić-Jončić S. STRUKTURA GOVORNO-JEZIČNOG SIGNALA I USPJEŠNOST ČITANJA GOVORA S LICA I USANA. Govor [Internet]. 2004 [pristupljeno 22.10.2021.];21(1):1-38. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/173959
IEEE
S. Bradarić-Jončić, "STRUKTURA GOVORNO-JEZIČNOG SIGNALA I USPJEŠNOST ČITANJA GOVORA S LICA I USANA", Govor, vol.21, br. 1, str. 1-38, 2004. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/173959. [Citirano: 22.10.2021.]

Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati povezanost strukture govorno-jezicičnog signala i uspješnosti čitanja govora s lica i usana u djece s teškim oštećenjima sluha. Ispitivanje je provedeno na 55-ero gluhe i teško nagluhe djece, polaznika 3.-8. razreda osnovne škole. Rezultati su u skladu s rezultatima provedenim na engleskom govornom području. Djeca s teškim oštećenjem sluha bolje su očitavala vokale nego konsonante. Pri očitavanju konsonanata generirani su bilabijalni i labiodentalni vizem, s izraženom tendencijom grupiranja palatala i apikoalveolara u zasebne vizeme. Vokalska okružja značajno utječu na vidljivost slabije vidljivih konsonanata. Djeca s teškim oštećenjem sluha najuspješnije su očitavala izolirane riječi, potom čitave ečenice, a najneuspješnija bila su u očitavanju besmislenih slogova. Izolirane riječi uspješnije su očitavala od istih riječi u rečeničnom kontekstu. Neuspješnije su očitavala riječi u pseudorečenicama u odnosu na iste riječi u smislenim rečenicama, kao i čitave pseudorečenice u odnosu na čitave besmislene rečenice. Riječi s funkcijom subjekta u rečenici ospješnije su očitavala od riječi s funkcijom objekta, a također i subjekt na prvom mjestu u rečenici od istog subjekta na trećem mjestu u rečenici. Objekt su, zbog nedostatnih morfoloških znanja, podjednako neuspješno očitavala i na prvom i na trećem mjestu u rečenici. Analogno ovim rezultatima, uspješnije su očitavala i rečenice sa strukturom subjekt-predikat-objekt od rečenica sa strukturom objekt-predikat-subjekt.

Ključne riječi
govorno-jezični signal; struktura signala; vizualna percepcija govora; vizemi; gluha djeca

Hrčak ID: 173959

URI
https://hrcak.srce.hr/173959

Posjeta: 446 *