hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.5613/rzs.46.3.2

Društveno poduzetništvo u Hrvatskoj: od prepoznavanja do primjene

Dražen Šimleša ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb, Hrvatska
Anita Bušljeta Tonković   ORCID icon orcid.org/0000-0002-5816-7378 ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar – Područni centar Gospić, Hrvatska
Jelena Puđak   ORCID icon orcid.org/0000-0002-0549-5802 ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (531 KB) str. 271-295 preuzimanja: 597* citiraj
APA 6th Edition
Šimleša, D., Bušljeta Tonković, A. i Puđak, J. (2016). Društveno poduzetništvo u Hrvatskoj: od prepoznavanja do primjene. Revija za sociologiju, 46 (3), 271-295. https://doi.org/10.5613/rzs.46.3.2
MLA 8th Edition
Šimleša, Dražen, et al. "Društveno poduzetništvo u Hrvatskoj: od prepoznavanja do primjene." Revija za sociologiju, vol. 46, br. 3, 2016, str. 271-295. https://doi.org/10.5613/rzs.46.3.2. Citirano 19.02.2020.
Chicago 17th Edition
Šimleša, Dražen, Anita Bušljeta Tonković i Jelena Puđak. "Društveno poduzetništvo u Hrvatskoj: od prepoznavanja do primjene." Revija za sociologiju 46, br. 3 (2016): 271-295. https://doi.org/10.5613/rzs.46.3.2
Harvard
Šimleša, D., Bušljeta Tonković, A., i Puđak, J. (2016). 'Društveno poduzetništvo u Hrvatskoj: od prepoznavanja do primjene', Revija za sociologiju, 46(3), str. 271-295. https://doi.org/10.5613/rzs.46.3.2
Vancouver
Šimleša D, Bušljeta Tonković A, Puđak J. Društveno poduzetništvo u Hrvatskoj: od prepoznavanja do primjene. Revija za sociologiju [Internet]. 2016 [pristupljeno 19.02.2020.];46(3):271-295. https://doi.org/10.5613/rzs.46.3.2
IEEE
D. Šimleša, A. Bušljeta Tonković i J. Puđak, "Društveno poduzetništvo u Hrvatskoj: od prepoznavanja do primjene", Revija za sociologiju, vol.46, br. 3, str. 271-295, 2016. [Online]. https://doi.org/10.5613/rzs.46.3.2

Sažetak
Rad donosi sažeti prikaz razvoja i preliminarnu analizu postojećeg stanja društvenog poduzetništva u Hrvatskoj. Aktualnosti ove teme pridonijela je gospodarska, pa i ekološka, kriza te strategije vladinih tijela usmjerene na društveno poduzetništvo. Prvi je cilj rada prikazati nastanak i razvoj tog oblika poduzetništva u Hrvatskoj, koji se odvijao usporedo s tranzicijskim procesom i pridruživanjem Europskoj uniji. Drugi je cilj preliminarni prikaz baze aktera društvenog poduzetništva i njihova kapaciteta. Istraživanje usmjereno na uspostavu te baze provedeno je krajem 2014. i početkom 2015. O akterima društvenog poduzetništva najprije su prikupljeni podaci iz postojećih baza vladinih tijela i drugih ustanova, nakon čega su provedeni kratki strukturirani intervjui s vodećim ljudima detektiranih aktera usmjereni na teme njihove djelatnosti, prihoda i zaposlenika. Dio prikupljenih podataka potom je provjeren usporedbom s podacima Financijske agencije i Registra neprofitnih organizacija. Uspostavljena baza uključuje 90 subjekata, od kojih većinu čine udruge i zadruge (83%). Više od trećine aktera djeluje u Splitsko-dalmatinskoj i Osječko-baranjskoj županiji, dok u šest županija nije lociran nijedan. Ukupni su godišnji prihodi više od polovine aktera manji od milijun kuna, ali je i više od polovine prihoda svih aktera ostvareno tržišnim poduzetničkim aktivnostima. Zaključuje se da društveno poduzetništvo u Hrvatskoj, premda se razvijalo bez institucionalne potpore, predstavlja sve važniji čimbenik gospodarskog oporavka. Njegov kapacitet i potencijal orijentiran je prema socijalno osjetljivom poslovnom modelu. Aktualna državna strategija vezana uz društveno poduzetništvo, kao i zakonska regulativa koja je u pripremi, mogu potaknuti novi val razvoja društvenog poduzetništva kakav ranije, zbog izostanka institucionalnih okvira, nije bio moguć.

Ključne riječi
društveno poduzetništvo; društvena ekonomija; treći sektor

Hrčak ID: 176949

URI
https://hrcak.srce.hr/176949

[engleski]

Posjeta: 1.363 *