hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21857/yrvgqtpxw9

Korištenje saznanja o polifenolnom profilu hrvatskih vina u marketinške svrhe

Vesna Rastija   ORCID icon orcid.org/0000-0001-9542-4022 ; Poljoprivredni fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Kristina Mihaljević   ORCID icon orcid.org/0000-0001-9112-3433
Mato Drenjančević ; Poljoprivredni fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Vladimir Jukić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-3609-3088 ; Poljoprivredni fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 39-56 preuzimanja: 243* citiraj
APA 6th Edition
Rastija, V., Mihaljević, K., Drenjančević, M. i Jukić, V. (2016). Korištenje saznanja o polifenolnom profilu hrvatskih vina u marketinške svrhe. Radovi Zavoda za znanstveni i umjetnički rad u Požegi, (5.), 39-56. https://doi.org/10.21857/yrvgqtpxw9
MLA 8th Edition
Rastija, Vesna, et al. "Korištenje saznanja o polifenolnom profilu hrvatskih vina u marketinške svrhe." Radovi Zavoda za znanstveni i umjetnički rad u Požegi, vol. , br. 5., 2016, str. 39-56. https://doi.org/10.21857/yrvgqtpxw9. Citirano 19.02.2020.
Chicago 17th Edition
Rastija, Vesna, Kristina Mihaljević, Mato Drenjančević i Vladimir Jukić. "Korištenje saznanja o polifenolnom profilu hrvatskih vina u marketinške svrhe." Radovi Zavoda za znanstveni i umjetnički rad u Požegi , br. 5. (2016): 39-56. https://doi.org/10.21857/yrvgqtpxw9
Harvard
Rastija, V., et al. (2016). 'Korištenje saznanja o polifenolnom profilu hrvatskih vina u marketinške svrhe', Radovi Zavoda za znanstveni i umjetnički rad u Požegi, (5.), str. 39-56. https://doi.org/10.21857/yrvgqtpxw9
Vancouver
Rastija V, Mihaljević K, Drenjančević M, Jukić V. Korištenje saznanja o polifenolnom profilu hrvatskih vina u marketinške svrhe. Radovi Zavoda za znanstveni i umjetnički rad u Požegi [Internet]. 2016 [pristupljeno 19.02.2020.];(5.):39-56. https://doi.org/10.21857/yrvgqtpxw9
IEEE
V. Rastija, K. Mihaljević, M. Drenjančević i V. Jukić, "Korištenje saznanja o polifenolnom profilu hrvatskih vina u marketinške svrhe", Radovi Zavoda za znanstveni i umjetnički rad u Požegi, vol., br. 5., str. 39-56, 2016. [Online]. https://doi.org/10.21857/yrvgqtpxw9

Sažetak
Umjerena i redovita konzumacija vina povezana je s brojnim blagotvornim učincima vina na zdravlje čovjeka. Ti učinci su povezani s polifenolnim supstancijama iz vina koje imaju najsnažniji utjecaj na bolesti srca i krvnih žila. Polifenolne sastavnice vina su također zaslužne za antikancerogeno, neuroprotektivno i antidijabetičko djelovanje. Na temelju toga vino se, posebice crno, može smatrati funkcionalnom hranom koja ima i dokazano farmakološko djelovanje. Hrvatska obiluje vinorodnim područjima i kvalitetnim vinima, ali su te činjenice slabo iskorištene u marketinške svrhe.
Crna vina iz Srednje i Južne Dalmacije imaju najveći sadržaj polifenola, što se pripisuje povoljnijim klimatskim uvjetima koji uvelike utječu na formiranje tih tvari u grožđu tijekom zriobe. Međutim, neka vina iz kontinentalne Hrvatske svojom kvalitetom ne zaostaju za dalmatinskim vinima. Naša se vina moraju istaknuti iz mase stranih, uvoznih vina koja su mahom jeftinija, ali ne nužno i slabije kvalitete od hrvatskih te privući kupca i u našoj zemlji, a posebice u inozemstvu. Navedene činjenice treba maksimalno iskoristiti u strategiji prodaje, distribucije, promocije i marketinga hrvatskih vina.

Ključne riječi
polifenoli; hrvatska vina; funkcionalna hrana; marketing

Hrčak ID: 177020

URI
https://hrcak.srce.hr/177020

[engleski]

Posjeta: 449 *