hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper

Nastava Glazbene umjetnosti u kontekstu aktivnog učenja

Tihana Škojo ; Umjetnička akademija u Osijeku, Osijek, Hrvatska

Fulltext: croatian, pdf (596 KB) pages 229-249 downloads: 497* cite
APA 6th Edition
Škojo, T. (2016). Nastava Glazbene umjetnosti u kontekstu aktivnog učenja. Školski vjesnik, 65 (2), 229-249. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/177422
MLA 8th Edition
Škojo, Tihana. "Nastava Glazbene umjetnosti u kontekstu aktivnog učenja." Školski vjesnik, vol. 65, no. 2, 2016, pp. 229-249. https://hrcak.srce.hr/177422. Accessed 8 Dec. 2021.
Chicago 17th Edition
Škojo, Tihana. "Nastava Glazbene umjetnosti u kontekstu aktivnog učenja." Školski vjesnik 65, no. 2 (2016): 229-249. https://hrcak.srce.hr/177422
Harvard
Škojo, T. (2016). 'Nastava Glazbene umjetnosti u kontekstu aktivnog učenja', Školski vjesnik, 65(2), pp. 229-249. Available at: https://hrcak.srce.hr/177422 (Accessed 08 December 2021)
Vancouver
Škojo T. Nastava Glazbene umjetnosti u kontekstu aktivnog učenja. Školski vjesnik [Internet]. 2016 [cited 2021 December 08];65(2):229-249. Available from: https://hrcak.srce.hr/177422
IEEE
T. Škojo, "Nastava Glazbene umjetnosti u kontekstu aktivnog učenja", Školski vjesnik, vol.65, no. 2, pp. 229-249, 2016. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/177422. [Accessed: 08 December 2021]
Fulltext: english, pdf (596 KB) pages 250-250 downloads: 484* cite
APA 6th Edition
Škojo, T. (2016). Teaching Music Appreciation in the context of active learning. Školski vjesnik, 65 (2), 250-250. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/177422
MLA 8th Edition
Škojo, Tihana. "Teaching Music Appreciation in the context of active learning." Školski vjesnik, vol. 65, no. 2, 2016, pp. 250-250. https://hrcak.srce.hr/177422. Accessed 8 Dec. 2021.
Chicago 17th Edition
Škojo, Tihana. "Teaching Music Appreciation in the context of active learning." Školski vjesnik 65, no. 2 (2016): 250-250. https://hrcak.srce.hr/177422
Harvard
Škojo, T. (2016). 'Teaching Music Appreciation in the context of active learning', Školski vjesnik, 65(2), pp. 250-250. Available at: https://hrcak.srce.hr/177422 (Accessed 08 December 2021)
Vancouver
Škojo T. Teaching Music Appreciation in the context of active learning. Školski vjesnik [Internet]. 2016 [cited 2021 December 08];65(2):250-250. Available from: https://hrcak.srce.hr/177422
IEEE
T. Škojo, "Teaching Music Appreciation in the context of active learning", Školski vjesnik, vol.65, no. 2, pp. 250-250, 2016. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/177422. [Accessed: 08 December 2021]

Abstracts
U obrazovnom sustavu Republike Hrvatske glazbena je nastava prepoznata i priznata tijekom obrazovnog razvojnog puta kao značajan element u kulturnom razvoju učenika kroz formiranje glazbenih kompetencija. Glazbena se nastava na osnovnoškolskoj razini realizira kroz predmet Glazbena kultura i do sada je na sadržajnoj, ali i na didaktičko-metodičkoj osnovi bila utvrđena kao jedna zaokružena cjelina, koja nema poveznice s gimnazijskom glazbenom nastavom, realiziranom kroz predmet Glazbena umjetnost. Zasebno se odvijao i njihov razvoj, usmjeren prema povećanju učinkovitosti. Nastava Glazbene kulture početkom 21. stoljeća započela je postupno s promjenama koje su danas rezultirale otvorenošću s aspekta nastavnog sadržaja i dominantnih aktivnosti. Istovremeno s razvojem nastave Glazbene kulture, usmjerene prema modernim obrazovnim težnjama, nastava se Glazbene umjetnosti u gimnazijama, od njihova ustroja do danas, izvodi prema istom dijakronijskom modelu i čvrsto je postavljena u tradicionalne okvire zatvorenog kurikuluma. Provedenim istraživanjem utvrđeno je kako se praktično oblikovanje nastave Glazbene umjetnosti pretežito odvija na tradicionalnim didaktičkim utemeljenjima, obilježeno frontalnim oblikom i metodom usmenog izlaganja. Iz rezultata istraživanja razvidan je značajan nedostatak u realizaciji nastave u pogledu uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije i strategija aktivnog učenja. Temeljem istraživanja aktualizirana je potreba za uvođenjem promjena u nastavi Glazbene umjetnosti koje bi se odnosile na didaktičko i metodičko oblikovanje nastave, prilagodbu nastavnih metoda, oblika i strategija aktivnom učenju.

Keywords
didaktičke strategije; nastava glazbe; otvoreni model; zatvoreni kurikulum

Hrčak ID: 177422

URI
https://hrcak.srce.hr/177422

[english]

Visits: 1.546 *