hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Nastava Glazbene umjetnosti u kontekstu aktivnog učenja

Tihana Škojo ; Umjetnička akademija u Osijeku, Osijek, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (596 KB) str. 229-249 preuzimanja: 497* citiraj
APA 6th Edition
Škojo, T. (2016). Nastava Glazbene umjetnosti u kontekstu aktivnog učenja. Školski vjesnik, 65 (2), 229-249. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/177422
MLA 8th Edition
Škojo, Tihana. "Nastava Glazbene umjetnosti u kontekstu aktivnog učenja." Školski vjesnik, vol. 65, br. 2, 2016, str. 229-249. https://hrcak.srce.hr/177422. Citirano 04.12.2021.
Chicago 17th Edition
Škojo, Tihana. "Nastava Glazbene umjetnosti u kontekstu aktivnog učenja." Školski vjesnik 65, br. 2 (2016): 229-249. https://hrcak.srce.hr/177422
Harvard
Škojo, T. (2016). 'Nastava Glazbene umjetnosti u kontekstu aktivnog učenja', Školski vjesnik, 65(2), str. 229-249. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/177422 (Datum pristupa: 04.12.2021.)
Vancouver
Škojo T. Nastava Glazbene umjetnosti u kontekstu aktivnog učenja. Školski vjesnik [Internet]. 2016 [pristupljeno 04.12.2021.];65(2):229-249. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177422
IEEE
T. Škojo, "Nastava Glazbene umjetnosti u kontekstu aktivnog učenja", Školski vjesnik, vol.65, br. 2, str. 229-249, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177422. [Citirano: 04.12.2021.]
Puni tekst: engleski, pdf (596 KB) str. 250-250 preuzimanja: 484* citiraj
APA 6th Edition
Škojo, T. (2016). Teaching Music Appreciation in the context of active learning. Školski vjesnik, 65 (2), 250-250. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/177422
MLA 8th Edition
Škojo, Tihana. "Teaching Music Appreciation in the context of active learning." Školski vjesnik, vol. 65, br. 2, 2016, str. 250-250. https://hrcak.srce.hr/177422. Citirano 04.12.2021.
Chicago 17th Edition
Škojo, Tihana. "Teaching Music Appreciation in the context of active learning." Školski vjesnik 65, br. 2 (2016): 250-250. https://hrcak.srce.hr/177422
Harvard
Škojo, T. (2016). 'Teaching Music Appreciation in the context of active learning', Školski vjesnik, 65(2), str. 250-250. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/177422 (Datum pristupa: 04.12.2021.)
Vancouver
Škojo T. Teaching Music Appreciation in the context of active learning. Školski vjesnik [Internet]. 2016 [pristupljeno 04.12.2021.];65(2):250-250. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177422
IEEE
T. Škojo, "Teaching Music Appreciation in the context of active learning", Školski vjesnik, vol.65, br. 2, str. 250-250, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/177422. [Citirano: 04.12.2021.]

Sažetak
U obrazovnom sustavu Republike Hrvatske glazbena je nastava prepoznata i priznata tijekom obrazovnog razvojnog puta kao značajan element u kulturnom razvoju učenika kroz formiranje glazbenih kompetencija. Glazbena se nastava na osnovnoškolskoj razini realizira kroz predmet Glazbena kultura i do sada je na sadržajnoj, ali i na didaktičko-metodičkoj osnovi bila utvrđena kao jedna zaokružena cjelina, koja nema poveznice s gimnazijskom glazbenom nastavom, realiziranom kroz predmet Glazbena umjetnost. Zasebno se odvijao i njihov razvoj, usmjeren prema povećanju učinkovitosti. Nastava Glazbene kulture početkom 21. stoljeća započela je postupno s promjenama koje su danas rezultirale otvorenošću s aspekta nastavnog sadržaja i dominantnih aktivnosti. Istovremeno s razvojem nastave Glazbene kulture, usmjerene prema modernim obrazovnim težnjama, nastava se Glazbene umjetnosti u gimnazijama, od njihova ustroja do danas, izvodi prema istom dijakronijskom modelu i čvrsto je postavljena u tradicionalne okvire zatvorenog kurikuluma. Provedenim istraživanjem utvrđeno je kako se praktično oblikovanje nastave Glazbene umjetnosti pretežito odvija na tradicionalnim didaktičkim utemeljenjima, obilježeno frontalnim oblikom i metodom usmenog izlaganja. Iz rezultata istraživanja razvidan je značajan nedostatak u realizaciji nastave u pogledu uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije i strategija aktivnog učenja. Temeljem istraživanja aktualizirana je potreba za uvođenjem promjena u nastavi Glazbene umjetnosti koje bi se odnosile na didaktičko i metodičko oblikovanje nastave, prilagodbu nastavnih metoda, oblika i strategija aktivnom učenju.

Ključne riječi
didaktičke strategije; nastava glazbe; otvoreni model; zatvoreni kurikulum

Hrčak ID: 177422

URI
https://hrcak.srce.hr/177422

[engleski]

Posjeta: 1.546 *