Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

IZGOVORNI I ORTODONTSKI POREMEĆAJI U PREDŠKOLSKOJ DOBI

Jelena Ivičević-Desnica ; Zagreb, Hrvatska
Marija Hunski ; Specijalistička stomatološka ordinacija za ortodonciju, Zagreb Hrvatska
Damir Horga ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 268 Kb

str. 147-156

preuzimanja: 525

citiraj


Sažetak

Različita su istraživanja pokazala da je broj izgovornih poremećaja veći u populaciji s ortodontskim anomalijama nego u osoba bez njh. U ovom je istraživanju ispitano 78 predškolske djece prosječne dobi 6 godina procjenom izgovornog i ortodontskog statusa. Nađeno je 51,4% izgovornih poremećaja i 69,1% ortodontskih čemu se može dodati i 17,9% slučajeva s preranim gubitkom zubi potporne zone kao potencijalnu amonaliju denticije. Ustanovljeni su odnosi između pojedinih ortodontskih anomalija i određenih izgovornih poremećaja te se pokazalo da razne anomalije različito utječu na izgovor pojedinih skupina glasova. Također je ustanovljeno da nema statistički značajnih razlika između ova dva prostora poremećaja (c2 = 15.83, p = 0.99) Konačno, upozorava se na potrebu ranog otkrivanja ortodontskih i izgovornih poremećaja radi pravodobne prevencije nepoželjnog razvoja.

Ključne riječi

izgovorni poremećaji kod djece; ortodontski poremećaji kod djece; logopedija

Hrčak ID:

179339

URI

https://hrcak.srce.hr/179339

Datum izdavanja:

1.9.2003.

Posjeta: 1.080 *