hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21464/mo44.232.7798

Zastupljenost govornih metoda u poučavanju i učenju hrvatskoga jezika

Vesna Bjedov   ORCID icon orcid.org/0000-0003-2765-8593 ; Filozofski fakultet, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (402 KB) str. 77-98 preuzimanja: 230* citiraj
APA 6th Edition
Bjedov, V. (2016). Zastupljenost govornih metoda u poučavanju i učenju hrvatskoga jezika. Metodički ogledi, 23 (2), 77-98. https://doi.org/10.21464/mo44.232.7798
MLA 8th Edition
Bjedov, Vesna. "Zastupljenost govornih metoda u poučavanju i učenju hrvatskoga jezika." Metodički ogledi, vol. 23, br. 2, 2016, str. 77-98. https://doi.org/10.21464/mo44.232.7798. Citirano 22.11.2019.
Chicago 17th Edition
Bjedov, Vesna. "Zastupljenost govornih metoda u poučavanju i učenju hrvatskoga jezika." Metodički ogledi 23, br. 2 (2016): 77-98. https://doi.org/10.21464/mo44.232.7798
Harvard
Bjedov, V. (2016). 'Zastupljenost govornih metoda u poučavanju i učenju hrvatskoga jezika', Metodički ogledi, 23(2), str. 77-98. https://doi.org/10.21464/mo44.232.7798
Vancouver
Bjedov V. Zastupljenost govornih metoda u poučavanju i učenju hrvatskoga jezika. Metodički ogledi [Internet]. 2016 [pristupljeno 22.11.2019.];23(2):77-98. https://doi.org/10.21464/mo44.232.7798
IEEE
V. Bjedov, "Zastupljenost govornih metoda u poučavanju i učenju hrvatskoga jezika", Metodički ogledi, vol.23, br. 2, str. 77-98, 2016. [Online]. https://doi.org/10.21464/mo44.232.7798

Sažetak
Rad se bavi govornim metodama u nastavi hrvatskoga jezika, pri čemu se najprije na teorijskoj razini razmatraju govorne metode te njihova klasifikacija. Ističu se monološke i dijaloške nastavne metode, usredotočeno se razlaže metoda usmenoga izlaganja kao monološka nastavna metoda, odnosno u dijaloškim se metodama posebno razmatraju vrste nastavnoga razgovora. Namjera je ovoga rada istražiti zastupljenost govornih metoda u nastavi hrvatskoga jezika pri čemu se ovoj problematici pristupa s aspekta poučavanja i učenja, odnosno kontinuiteta dvaju čimbenika – nastavnika i učenika. S obzirom na to, istražuje se zastupljenost nastavnikovih govornih metoda – dominacija poučavanja i uloge nastavnika (reducirano učenje) i zastupljenost učenikovih govornih metoda – dominacija učenja i uloge učenika (signifikantno učenje). Cilj je utvrditi zastupljenost govornih metoda u poučavanju i učenju hrvatskoga jezika te ispitati prevladavaju li nastavnikove ili učenikove govorne metode. Rezultati provedenoga istraživanja na čujnim zapisima 30 nastavnih sati pokazali su da je u promatranoj nastavi hrvatskoga jezika pretežita zastupljenost nastavnikovih govornih metoda i to dijaloških metoda.

Ključne riječi
govorne nastavne metode; monološke i dijaloške metode; vrste razgovora; poučavanje i učenje; nastavnik i učenik hrvatskoga jezika

Hrčak ID: 179364

URI
https://hrcak.srce.hr/179364

[engleski]

Posjeta: 461 *